Společnost Oracle uspořádala v Praze každoroční konferenci Oracle Day, na níž se ohlížela za uplynulým rokem a nastínila nejbližší budoucnost IT odvětví.
Alfonso di Ianni, víceprezident společnosti pro region ECEMEA, v úvodním vystoupení zdůraznil, že IT se v současnosti nachází „uprostřed změny vedené už nikoliv korporacemi, nýbrž zákazníkem.“ Na konci procesu se podle něj může nacházet „změna paradigmatu“ a zcela nový svět stojící na sociálních sítích.
Emancipovaný zákazník
Vliv sociálních sítí se podle Alfonsa di Ianniho bude stupňovat a zároveň bude strmě růst mobilita (podobně to vidí například prognóza společnosti Ericsson). Tyto faktory se budou podílet – a jistě se již podílí – na vzniku nového druhu zákazníka, který bude díky dostupným nástrojům mocnější a logicky bude mít i vyšší nároky.
Prostřednictvím sociálních sítí budou zákazníci například mít moc přivádět podniky ve velmi krátké době k bankrotu. Zároveň nebudou chtít hlásit své osobní údaje recepčnímu, když se budou chtít ubytovat v hotelu. Budou chtít, aby je hotel již ve dveřích vítal jejich jménem.
Deset výzev pro CIO
Alfonso di Ianni následně uvedl deset nejzásadnějších otázek, jimiž se v současnosti zabývají IT ředitelé. Seznam si podle svých slov vytvořil na základě četných rozhovorů s manažery na pozici CIO po celém světě. Jsou to:
- Zjednodušení IT a transformace nákladů.
- Využití technologií sociálních sítí a médií.
- Plné využití business intelligence prostřednictvím nových technologií.
- Sjednocení front a back office do jednotné customer office.
- Renovace IT vybavení do parametrů vyhovujících současným možnostem.
- Upgrade cloudové strategie na nástroj pro obchodní transformace.
- Transformace velkých dat z „polotovarů“ na konkrétně využitelné koncepty.
- Pojetí pozice chief information officer jako chief acceleration officer.
- Ohnutí křivky hodnoty podle principu více inovace – méně integrace.
- Rozhodování, zda je na prvním místě mobilita, cloud nebo sociální sítě.
Jisté je, že u většiny z těchto výzev budou IT ředitelé potřebovat podporu partnerů z ICT komunity.
Zdroj: ChannelWorld