Podle výzkumu slovenské pobočky společnoti Gemius přinesl loňský rok výrazné zvýšení počtu uživatelů, kteří si prohlížejí webové stránky zapojené do průzkumu AIMmonitor prostřednictvím mobilních zařízení.
Zatímco počet uživatelů přicházejících z PC vyrostl od ledna roku 2013 o 10 %, mobilních uživatelů přibylo za stejné období o více 75 %. Největší meziroční nárůst byl zaznamenaný v letošním lednu, kdy se počet reálných mobilních uživatelů zvedl téměř o 500 tisíc, z toho 375 pocházela ze Slovenska a zbytek byl zahraniční.
Celkem si stránky zapojené do výzkumu zobrazily téměř 4 miliony uživatelů, z toho 3,1 milionu pocházelo ze Slovenska. Mobilních uživatelů bylo 910 tisíc.
Vánoce hrály s velkou pravděpodobností velkou roli v meziměsíčním nárůstu počtu zobrazení stránek z PC a mobilních zařízení o 14, resp. 15 %.
Nejčastěji používaným prohlížečem byl Firefox ve verzi 26 s téměř 20% podílem, následovaným Chromem ve verzích 31 a 32 s 17,7%, resp. 16,4% podílem návštěv. Nejpoužívanější operační systém uživatelů byly Windows 7 (přes 43 %) a Android (necelých 20 %). Mezi značkami mobilních zařízení vede Samsung, z jehož produktů přišlo přes 37 % návštěv.
Video reklama je součástí pětiny kampaní
Gemius rovněž přinesl výsledky průzkumu AdMonitor ohledně video reklamy. Ta je na Slovensku podle údajů z průzkumu součástí necelé pětiny (18 %) reklamních kampaní, což je v regionu V4 druhý nejčastější výskyt po Polsku (v ČR jde o 15 %).
Video reklama se na Slovensku vyznačuje vysokou mírou prokliku, a sice 2 % u bannerů a 2,5 % z pre-roll/mid-roll/post-roll zobrazení při sledování video obsahu. Klasické CTR bannery mají míru prokliku jen 0,5 %. Videoformáty generují na Slovensku nejvíce impresí (7 %) ze všech států V4.
Zdroj: Gemius