Žebříček sestavoval Opticom již po deváté a Xerox se pošesté za sebou umístil na prvním místě. Na druhém místě skončila se svým kancelářským papírem společnost HP a vůči roku 2007, kdy se průzkum konal naposledy, si o jedno místo polepšila. Třetí skončil výrobce Portucel Soporcel group se značkou Navigator. Papíry značky Impega za nimiž stojí výrobce Lyreco se tak posunuly z původního druhého místa v roce 2007 až na místo čtvrté.
Pořadí značek kancelářský papírů podle BEI indexu společnosti Opticom za rok 2009
2009 |
2007 |
Značka |
Výrobce |
1 |
1 |
Xerox |
Xerox |
2 |
3 |
HP |
HP |
3 |
5 |
Navigator |
Portucel Soporcel group |
4 |
2 |
Impega |
Lyreco |
5 |
2 |
Lyreco* |
Lyreco |
6 |
4 |
Viking |
Office Depot (Viking Direct) |
7 |
14 |
Canon |
Canon |
8 |
6 |
Clairefontaine |
Clairefontaine |
9 |
12 |
Océ |
Océ |
10 |
8 |
Antalis |
Antalis |
11 |
10 |
Data Copy |
M-real |
12 |
7 |
Office Depot* |
Office Depot |
13 |
bez umístění |
Evolve |
M-real |
14 |
9 |
Motif |
PaperlinX |
15 |
11 |
Discovery |
Portucel Soporcel group |
16 |
bez umístění |
Plano |
Papyrus |
17 |
18 |
Double A Paper |
Advance Agro |
18 |
20 |
Ricoh* |
Ricoh |
19 |
bez umístění |
Rainbow |
Papyrus |
20 |
15 |
Future |
UPM |
* - přejmenované značky
Nováčci v žebříčku
Ve dvacítce nejlepších se objevily hned tři nové značky. Lyreco nahradilo Impegu, Office Depot vystřídal Niceday a Nashutec se přejmenoval na Ricoh. Úspěch zaznamenal výrobce Papyrus, kterému se podařilo značky Plano a Rainbow prosadit na dalších trzích a obě se tak dostaly do žebříčku.
„Jako zastánce silného významu značek jsem rád, že vidím pozitivní vývoj u Navigatoru a vstup značek Plano a Rainbow do žebříčku. To potvrzuje, že investice pro budování značek nebyly zbytečné,“ komentoval výsledky Mikael Selling z Opticomu. „Pro tyto značky je velmi důležitý vztah se zákazníkem, který jim pomáhá udržovat a zlepšovat pozici a zároveň při případném ekonomickém zpomalení chrání jejich tržní podíl,“ dodal Selling.
Opticom sestavuje žebříček na základě vlastního BEI modelu – Brand Equity Index, který udává hodnotu značky a krom kvality samotných produktů zohledňuje i další faktory. Průzkumu se účastnilo více jak 4 000 profesionálních uživatelů z velkých i malých společností napříč sedmi evropskými státy (Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Nizozemí a Belgie).
Zdroj: Opticom International Research, Xerox, ChannelWorld