Za rok 2011 narostl online prodejní kanál o 57 %, přičemž v dynamice růstu mírně oslabil z důvodu evropské krize a celkového oslabení na některých trzích. Přesto je tento kanál podle Icecatu i nadále klíčovým prvkem růstu celosvětové digitální ekonomiky. „Online prodejní kanál dynamicky roste již více než 10 let, ať už je recese nebo ne,“ říká v tiskové zprávě Martijn Hoogeveen, CEO firmy Icecat.
Icecat zaznamenal za rok 2011 zvýšení počtu partnerů o 37 % a celkově stáhli připojení partneři 1,4 miliardy datových listů. Icecat očekává, že za rok 2012 dosáhne hranice 2 miliard. Počet sledovaných značek meziročně rostl o 67 % na 4994.
Nejsilnější HP, Samsung výrazně roste
Stejně jako vloni zaujímá mezi značkami první místo HP a na druhé pozici je Lenovo. HP zažilo mírné oslabení a jeho logo nese 21 % stažených produktových listů. Mezi nejlepší desítku se vrátily společnosti Philips a Epson. Výrazný růst o 84 % zažil Samsung, který díky tomu poskočil až na třetí pozici.
K nejrychleji rostoucím značkám patří Startech.com (+258 %), Gigabyte (+248 %), Trend Micro (+337 %) a BlackBerry (+276 %). Naopak pokles zažily CA, APC, AMD, Wentronic a Herma.
Kategoriím dominují notebooky, tablety rostou
Z pohledu kategorií jsou na tom v online prodejním kanálu zdaleka nejlépe notebooky. Z první desítky vypadly servery a naopak do první patnáctky vstoupily fotoaparáty a obaly na mobilní zařízení. Nejrychleji expandující kategorií jsou LED televize s růstem 394 %.
V této kategorii dominují firmy Samsung, LG, Philips a Toshiba, které dohromady pokrývají 90 % trhu. O zbývající 10 % se dělí 35 dalších značek, včetně Sony. Výrazný růst zaznamenaly také tablety, které si meziročně polepšily o 145 %.
Icecat ve svých statistikách vychází zejména na základě stažených produktových listů ze strany více jak 18 tisíc firemních partnerů.
Top 10 značek podle statistik Icecat za rok 2011
Zdroj: Icecat.biz