Podle výzkumu agentury Mediaresearch, prováděného mezi aktivními českými uživateli internetu, využije služby e-shopu alespoň jednou ročně 90 % z nich a 47 % uživatelů nakupuje každý měsíc.
Přestože nejvíce uživatelé nakupují oblečení (50 % z nich si je koupilo za minulých 12 měsíců), hned na druhém místě jsou počítače, notebooky a hardware (46 %) a těsně za nimi mobilní zařízení a příslušenství (38 %).
Mobilní zařízení nejen v roli zboží
Za zmínku stojí skutečnost, že uživatelé si mobilní zařízení nejen pořizovali, nýbrž je i používali k uskutečnění svých nákupů. Celá čtvrtina respondentů uvedla, že ke koupi zboží nebo služeb on-line použila tablet nebo mobilní telefon.
Zajímavá je rovněž spokojenost zákazníků z e-shopy. Pouze jedno procento respondentů uvedlo, že má s e-shopy špatné zkušenosti, 65 % uvedlo, že má zkušenosti spíše dobré a 34 % ty nejlepší.
Uživatel dá na recenze a vadí mu čekání
Majitele e-shopů by mohla zajímat i další zjištění. Podle průzkumu čtyři z pěti zákazníků alespoň občas zohlední uživatelské recenze e-shopů při výběru toho, kde nakoupí.
Výzkum se dále ptal na příčiny nespokojenosti se službami on-line obchodů. Respondentům nejvíce vadila dlouhá doba doručení, následovaná problémy s dodáním zboží, nespokojeností se samotným produktem a chybně uvedenými informacemi na stránkách e-shopu.
Průzkumu se účastnilo 1 514 respondentů z aktivní internetové populace.
Zdroj: Mediaresearch