On-line nákupy v ČR: 47 % uživatelů nakupuje alespoň jednou měsíčně

26. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor:
Výzkum ukázal současné trendy on-line nakupování v ČR. Bezmála polovina uživatelů si za uplynulých 12 měsíců koupila on-line počítačovou techniku.

Podle výzkumu agentury Mediaresearch, prováděného mezi aktivními českými uživateli internetu, využije služby e-shopu alespoň jednou ročně 90 % z nich a 47 % uživatelů nakupuje každý měsíc.

Přestože nejvíce uživatelé nakupují oblečení (50 % z nich si je koupilo za minulých 12 měsíců), hned na druhém místě jsou počítače, notebooky a hardware (46 %) a těsně za nimi mobilní zařízení a příslušenství (38 %).

Mobilní zařízení nejen v roli zboží

Za zmínku stojí skutečnost, že uživatelé si mobilní zařízení nejen pořizovali, nýbrž je i používali k uskutečnění svých nákupů. Celá čtvrtina respondentů uvedla, že ke koupi zboží nebo služeb on-line použila tablet nebo mobilní telefon.

Zajímavá je rovněž spokojenost zákazníků z e-shopy. Pouze jedno procento respondentů uvedlo, že má s e-shopy špatné zkušenosti, 65 % uvedlo, že má zkušenosti spíše dobré a 34 % ty nejlepší.

Uživatel dá na recenze a vadí mu čekání

Majitele e-shopů by mohla zajímat i další zjištění. Podle průzkumu čtyři z pěti zákazníků alespoň občas zohlední uživatelské recenze e-shopů při výběru toho, kde nakoupí.

Výzkum se dále ptal na příčiny nespokojenosti se službami on-line obchodů. Respondentům nejvíce vadila dlouhá doba doručení, následovaná problémy s dodáním zboží, nespokojeností se samotným produktem a chybně uvedenými informacemi na stránkách e-shopu.

Průzkumu se účastnilo 1 514 respondentů z aktivní internetové populace.

bitcoin školení listopad 24

ecommerce

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě