Konference začala proslovem Charlese Phillipse, výkonného ředitele Inforu, který shrnul pozici společnosti na trhu a její další směřování. Phillips uvedl, že Infor má za sebou nebývale úspěšné období dvouciferného růstu licencí po pět kvartálů za sebou. Celkové tržby firmy se pak zastavily na 2,8 miliardy dolarů.
Protože se konference týkala především partnerů, vyzdvihnul Phillips desetiprocentní růst jejich počtu za jediný rok, v němž přibylo 140 ze současných 1 500 partnerů. Počet zákazníků pak narostl o 2 300.
Společnost s 13 000 zaměstnanci (z toho 1 700 nových za poslední rok) je třetím největším poskytovatelem podnikových aplikací. A aby těch statistik nebylo málo, zmiňme ještě fakt, že Infor přidal za poslední rok do svých produktů přesně 5 293 nových funkcionalit.
I podnikové aplikace se musí líbit
Dále se na konferenci mluvilo o internetové architektuře společnosti. Nejprve byl vývoj rozdělen na tři období: éra bodů (1980), monolitická éra (1995) a éra internetu (od roku 2010 dále). V poslední fázi nabízí Infor své řešení Infor ION, které společnost označuje jako základní kámen technologického rámce, který zabezpečuje konektivitu podniku.
Spojuje v sobě cloud pro byznys, mobilní aplikace a byznys aplikace s aplikacemi od Inforu. Na novém designu všech svých podnikových aplikací spolupracoval Infor s kreativní agenturou Hook & Loop. Ta novou podobu designu navrhla s důrazem na líbivost, dostupnost a flexibilitu.
O inovacích v Inforu dále mluvil Phil Lewis, který ve společnosti pracuje na pozici business consulting director. Lewis zpočátku hovořil o inovacích obecně a zamýšlel se nad tím, na které oblasti by se firma měla soustředit. Zaměřil se přirozeně na moderní technologie, které podle 90 procent firem změní způsob jejich práce – sociální byznys, analytika, cloud a mobilita.
Ke klíčovým investičním oblastem Inforu patří samozřejmě již výše zmíněná internetová architektura, dále specializace podle odvětví a také něco, čemu v Inforu říkají „beauty as a competence“, tedy krása jako (odborná) způsobilost.
Sociální sítě a mobilita - trend poplatný i pro ERP
Dalším Lewisovým tématem byla komunikace a sociální sítě. Komunikace je pro něj bez debat sociální, což Lewis demonstroval snímkem svého vlastního účtu na Twitteru. Mezi objekty sociálního byznysu patří lidé, aplikace, stroje i data – to vše je propojeno se sociální sítí.
Dále byla zrekapitulována řešení Inforu v oblasti mobility. Patří sem například platforma Infor10 Motion pro správu mobilních systémů, aplikace Infor RoadWarrior pro vzdálenou správu zákaznické základny či aplikace Infor Activity Deck, která vzdáleně připojuje uživatele k byznys procesům a nabízí jim důležité informace v reálném čase.
Infor Query and Analysis je aplikace tvořící dynamické zprávy, tabulky a grafy v podstatě za pochodu, Infor Shop Floor Control zase umožňuje sledovat informace o výrobě.
Řešení od Inforu používá i automobilka Ferrari, která již v roce 1998 implementovala ERP systém Baan IV za účelem pokrytí výrobních procesů u sportovních a závodních automobilů. Nedávno Ferrari z tohoto informačního systému migrovalo k nejnovější verzi řešení Infor ERP LN, přičemž proces migrace trval jeden rok.
Infor ERP LN je ERP systémem, který poskytuje flexibilitu i spektrum funkcionalit zaměřených zejména na segment diskrétní výroby. Systém ERP LN slouží k automatizaci a řízení procesů a získání přehledných informací o fungování celého podniku. Odvětví diskrétní výroby přitom vzhledem k vysokému podílu výrobního segmentu hraje prim v České republice.
Bližší informace o partnerském zázemí Inforu v ČR i o tom, jak si zajistit budoucí příjmy na trhu podnikového softwaru, nám v rozhovoru přiblížila Monika Vitásková, channel manažerka pro střední a východní Evropu.
Zdroj: ChannelWorld