Předplacená služba kancelářského balíku Office 365 dosáhla takové míry prodeje (annual revenue run rate), že by její roční tržby mohly činit půl miliardy dolarů (10 miliard korun), naznačil Microsoft. Jak daleko je to od pravdy?
Podle CFO Amy Hoodové Microsoft ukončil poslední čtvrtletní s více než 5,6 milionu předplatitelů Office 365 pro domácnosti či jednotlivce (varianty Home a Personal). Verze Home se přitom prodává za 2 499 Kč ročně (100 dolarů) a verze Personal za 1 699 Kč ročně (70 dolarů).
Microsoft neupřesnil poměr předplatných pro domácnosti a pro jednotlivce. Pokud by však většina zákazníků měla verzi pro domácnosti (což je pravděpodobné, protože je déle na trhu a levnější v přepočtu na uživatele), roční výnos by činil kolem 500 milionu dolarů. Za předpokladu, že poměr verzí je 70:30 ve prospěch verze Home, činil by výnos konkrétně 509 milionů dolarů.
Za poslední kvartál Microsoft získal zhruba 1,2 milionu nových předplatitelů Office 365, což je mezičtvrtletně o 27 % a meziročně o 460 % více.
Růst předplatitelů s rostoucí základnou logicky zpomaluje. Když ve třetím čtvrtletí 2013 měl Microsoft 2 miliony předplatitelů, mezičtvrtletní růst činil 100 %.
Skutečně platící zákazník?
Pro ostatní výnosy z Office pro spotřebitele Microsoft ve svých výkazech za poslední čtvrtletí uvedl 21% nárůst příjmů. Toto číslo by, ačkoliv to Microsoft neupřesnil, mělo reprezentovat růst výnosů z prodeje tradičních kopií Office.
Nad odhady výsledků však visí otazníky z jednoho důvodu. Microsoft nikde neuvádí, jaké procento zákazníků neobnoví předplatné po uplynutí daného období.
Stejně tak není známá efektivita trial programů, které mají převádět uživatele na placené zákazníky. Většina počítačů s Windows 8.1 se právě s trial verzí Office 365 dodává. Stáhnout ji lze i z webu Microsoftu.
Microsoft uvádí, že od té doby co uvedl plány předplatného Office 365 pro spotřebitele (začátkem roku 2013), navyšuje každý kvartál počet předplatitelů o více než 1 milion.
Zdroj: IDG News Service