Nedávno zveřejněné výsledky Microsoftu ukazují na úspěšnou cloudovou strategii. Příjmy silně rostou, v případě platformy Azure se dokonce téměř zdvojnásobily. Pokud však jde o cloudový kancelářský software Office 365, příliv uživatelů ustává.
Celkový počet spotřebitelů využívajících tuto platformu sice v roce 2016 dosáhl bezmála 25 milionů uživatelů, počet nových uživatelů však byl o výrazných 62 % nižší než v roce 2015 – 4,3 milionu oproti 11,4 milionu.
Microsoft nikdy veřejně nedeklaroval číselné cíle pro Office 365, na druhou stranu se však nikdy netajil ambicí motivovat co největší počet spotřebitelů i podnikových uživatelů k přechodu na cloudové verze svých produktů.
Cloudový model spojený s průběžným placením je pro výrobce výhodný hned z několika důvodů. Oproti „věčným“ licencím například nabízí stabilní přísun peněz a poskytuje i lepší přehled o používání produktu.
Snížení kvartálního přírůstku nových uživatelů z dřívějších milionů na současné statisíce tak Microsoft určitě nemůže těšit. Těžko navíc může svádět situaci na nasycení trhu – 25 milionů uživatelů je z globálního hlediska stále jen kapka v moři.
Obr. 1 – Vývoj kvartálního nárůstu uživatelů spotřebitelské verze Office 365
Zdroj: IDG News Service