Dovozcem a obchodním partnerem thajské telekomunikační společnosti Samart I-Mobile na český a slovenský trh je firma KIM Group. Ta bude také zajišťovat lokální servis.
Společnost Samart i-mobile byla založená v roce 1955, o 11 let později vyvinula vlastní televizor a antény. Telekomunikační služby začala poskytovat v roce 1986 a tři roky později se pustila do návrhu a stavby telco sítě.
Do dalších zemí regionu tzv. 2. vlny asijských tygrů (Malajsie, Indonésie, Filipíny) začala expandovat 1992. Doposud společnost prodala 30 milionů mobilů. Od 1. 4. 2015 vstupuje na český a slovenský trh s nabídkou smartphonů.
Vlastní telefony začal I-Mobile vyrábět v roce 2003. Miroslav Šebánek, IT manažer ve společnosti KIM Group na tiskové konferenci uvedl, že I-Mobile má vlastní technologické vývojové centra, což se má odrážet v kvalitním dílenském zpracování a pečlivém výběru součástek.
Procesory a obrazové čipy dodávají společnosti Samsung, Qualcom, MediaTek a Sony. Na výkonu telefonu a kvalitě fotoaparátu si I-Mobile zakládá. Pro zajímavost vybrané modely mají LED blesk i u předního fotoaparátu.
I-Mobile chce prorazit především v segmentu mobilů střední třídy používaných pro pracovní účely. V jeho nabídce jsou i méně zvyklé modely s příjmem DVBT-2 (v ČR se bude teprve zavádět) nebo vodotěsný smartphone. V
ýrobce používá IPS a AMOLED displeje. Smartphony běží na OS Android 4.4, většina z nich má 2GB RAM a čtyř až osmijádrové procesory.
Levnější třída i-Style s IPS displejem je pozicovaná v cenách zhruba od 1500 do 2 799 Kč s DPH. Střední řada nese značení IX a nejvyšší série IQX v cenách mezi 10 a 12 tisíci korunami nabídne modely s 22Mpx fotoaparátem, nebo hands-free součástí balení.
Jak to bude s distribucí
V první vlně bude I-Mobile prodávat smartphony přes e-shop KIM Group s tím, že chce navázat spolupráci s velkými e-taily. Pokud bude následovat východoasijskou strategii, je možné, že začne prodávat i přes retail, dealery a mobilní operátory. Na tiskové konferenci však nebyli zatím oznámeni ani konkrétní distributoři, kromě KIM Group.
Informace na tiskové konferenci nenaznačovaly zatím žádné větší investice do marketingu. I-Mobile si tak bude chtít udělat jméno zejména poměrem vyšší kvality a nízké ceny, v čemuž mu však výrazně konkuruje například Xiaomi.
I-Mobile nevylučuje, že by do budoucna mohl na místní trhy vstoupit i se svými telekomunikačními službami. Konkrétní plány však společnost zatím nezveřejnila. Vzhledem ke kapitálové náročnosti a síle konkurence však nelze příliš očekávat, že by na českém či slovenském trhu vyrostl plnohodnotný operátor.
Zdroj: ChannelWorld, KIM Group