Společnost Epson uspořádalana pražském Žofíně dvoudenní konferenci Technologické dny, na které svým partnerům a koncovým zákazníkům představila produkty a technologické inovace ve svém portfoliu.
Epson zároveň využil této příležitosti k prezentaci trendů na trhu tiskáren a multifunkcí. Marcel Divín, ředitel české a slovenské pobočky, uvedl, že tento trh navzdory zlým jazykům v prvním pololetí 2018 vyrostl o 2,2 % v regionu EMEA a o 5,7 % v ČR.
Na regionální i lokální úrovni pak velmi silně rostl segment podnikových inkoustových zařízení. V České republice šlo konkrétně o bezmála 46% růst a zařízení z kategorie business inkjet tvořila již 23 % celkového prodaného objemu.
Tiskové novinky pro domácnosti i profíky
To je samozřejmě dobrá zpráva pro samotný Epson, který se na tuto oblast dlouhodobě specializuje. Lokální pobočka společnosti si v první polovině letošního roku celkově polepšila o 13,8 % ve srovnání s prvním pololetím 2017.
Marcel Divín dále představil průřez portfoliem tiskáren pro klíčové segmenty domácností, malých kanceláří a grafických profesionálů. Mezi prodejními argumenty zmínil zejména kompletní tříleté záruky a tiskové hlavy dimenzované na celou dobu životnosti.
Z produktových novinek Divín konkrétně vyzdvihl multifunkce L7160 a L7180 s pětibarevným inkoustovým systémem, které mají ocenit zejména uživatelé z řad fotografů, grafiků nebo vzdělávacích institucí.
Prezentaci pak doplnil také Slávek Gross, který má na starost velkoformátový segment zařízení. Epson v této oblasti cílí zejména na profesionály vyžadující kvalitní tisk čárové grafiky, kterým může nabídnout například nové stroje SureColor T3100 a T5100.
Hromada odpadu proti většímu sáčku
Součástí konference byly velkorysé výstavní prostory zabírající většinu žofínského paláce, ve kterých si partneři a zákazníci Epsonu mohli naživo prohlédnout a vyzkoušet tiskovou a projekční techniku napříč všemi produktovými segmenty.
Zřejmě nejpůsobivějším „exponátem“, byla hromada vyřazených tonerů a tiskových válců nutných k vytištění 80 tisíc stran na laserovém zařízením. Epson si podle Divína při stejném objemu tisku vystačí s inkoustovým vakem o velikosti menší nákupní tašky.
Tisková technologie s příznivými celkovými náklady danými nízkou spotřebou energie a materiálu je jedním z hlavních prodejních argumentů Epsonu. Kromě ní Divín zdůraznil také šetrnost k životnímu prostředí a plnou recyklovatelnost výměnných náplní.
Zdroj: ChannelWorld, Epson