Společnost MMD vzala své distributory a top prodejce monitorů Philips a AOC na „kololoď“ do Chorvatska, kde mohli všichni společně v neformálním prostředí probrat záležitosti týkající se prodeje monitorů na českém trhu, navázat ještě užší vztahy, ale předně si odpočinout a načerpat energii pro další práci.
S plavbami po Jadranu má asi zkušenosti kde kdo, ale spojení této atraktivní kratochvíle i s aktivní jízdou na kole napříč kopci chorvatských ostrovů je již jiná písnička. Kombinací kola a lodě tedy vznikla kololoď, díky které mohla MMD nabídnout partnerům originální zážitek v podobě cestování, ježdění na kole, moře a samozřejmě přírodu a historické památky v jednom balení.
Na akci, která i s cestou zabrala bezmála devět dní, se sešlo dvacet aktivních lidí, kteří většinou vyznávají jiné hodnoty než ležení na pláži v all-inclusive resortu. Domovem se pro ně na čas stala dřevěná loď Sretan, postavená již v roce 1900. Její délka je 24 m, šířka 6 m a vyšší ze dvou stěžňů má 15 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s dvojlůžkovými kajutami. K výbavě patří salon, sprchy a WC, které jsou společné na hlavní palubě. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík-strojník a plavčík-stevard.
„I když nešlo o žádný luxus, byl Sretan opravdu útulný, přizpůsobivý a akční. Tedy přesně podle našich požadavků. Vzhledem k tomu, že jsme po celou dobu na lodi jedli i spali, stal se na krátkou dobu naším druhým domovem,“ přemítá, již v křesle pražské kanceláře MMD, regional sales director Jiří Dubina.
Po nalodění v sobotu 3. 6. v Makarské odplul Sretan do Loviště na poloostrovu Pelješac, kde čekalo účastníky akce první přespání na lodi. Bylo totiž třeba načerpat síly na první, přes 45 km dlouhou, zatěžkávací cyklistickou etapu, vedoucí kopci poloostrova, přes Orebič až do Trsteniku. Šlo o západní část poloostrova. Východní část pak čekala na projetí druhý den (na kole z Trsteniku, přes historický Ston do Slano).
Po nezbytném vykoupání se v moři a večeři odplula loď na ostrov Šipan, kde po kratší projížďce na kole a prohlídce ostrova následovalo koupání a přeplutí do Dubrovníku. Prohlídkou historického města si všichni trochu odpočinuli od sedla kola a o to víc se pak mohli těšit na další etapy.
Vzhledem k ohlášenému větru a vysokým vlnám rozhodl kapitán pro odplutí z Dubrovníku již v brzkých ranních hodinách na ostrov Mljet. Téměř 40 km dlouhá etapa napříč ostrovem včetně prohlídky přírodního parku byla v červnovém vedru opravdu náročná, a tak přišlo vhod podvečerní koupání u romantického ostrova Vrnik, který má pouze jednoho stálého obyvatele. Večer zpříjemnilo pozorování západu slunce nad protějším ostrovem Korčula, který vybídl k projetí na kole hned následující den.
Z hlediska jízdy na kole byla Korčula spíše jednodušší zastávkou (na kole méně než 20 km, koupání na písečné pláži za Lumbardou, návštěva historické části Korčuly) a přípravou na závěrečnou vrcholovou etapu. Po odplutí z Korčuly na přespání v kotvišti Sucuraj na ostrovu Hvar následovalo ranní přeplutí už na pevninu do Podgory.
Ta se stala v pátek 9. 6. východiskem pro zdolání druhé nejvyšší chorvatské hory Sveti Jure (1762 m n. m.) na kole, což je přes 30 km neustálého stoupání a pak přes hodinu trvající sjezd dolů až k moři. Etapa to byla náročná, ale plná zážitků, stejně jako celá akce. Po přespání na lodi v Makarské si někteří účastníci zkrátili čekání na autobus raftingem na řece Cetina, jiní zvolili nákupy či koupání. Zkrátka každý podle svého gusta. Během cesty domů bylo ještě dost času na probrání zážitků a všichni se shodli, že se akce opravdu vydařila.
Slunce, moře, hory, krásná příroda, historické památky, pořádný zápřah, adrenalin na kole, vynikající jídlo a nově vzniklá přátelství, to vše bylo společným jmenovatelem prvního kololodního setkání MMD se svými partnery.
Zdroj: Aetna