Spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group (BG) oznámila finanční výsledky za rok 2014. Celkové tržby meziročně vzrostly o 30 % na 12,2 miliardy dolarů.
Huawei také vykázalo růst podílu tržeb z otevřených prodejních kanálů (včetně e-commerce), které tvořily 41 % celkových příjmů. Do konce roku 2014 Huawei Consumer BG otevřela 630 značkových prodejen.
Dodávky v roce 2014 vzrostly o 7,8 % na celkem 138 milionů zařízení, z toho bylo 75 milionů smartphonů, což znamená meziroční nárůst dodávek o 45 %.
Podíl smartphonů Huawei střední a vyšší třídy na celkových dodávkách loni vzrostl na 18 %. Modelu Huawei P7, jednoho z prémiových hlavních produktů Huawei Consumer BG, se šest měsíců po květnovém uvedení prodaly čtyři miliony kusů.
Prodeje Huawei Mate7 za tři měsíce od svého uvedení na trh loni v září přesáhly dva miliony kusů.
Loni zavedlo Huawei samostatnou značku Honor, jehož dodávky dosáhly 20 milionů kusů, z čehož výrobků řady Honor 3C to bylo více než osm milionů kusů, řady Honor 3X přes čtyři miliony kusů a řady Honor 6 přes tři miliony kusů.
„Značka Huawei upevnila své vedoucí postavení na trhu smartphonů střední a vyšší třídy, zatímco značka Honor se zavedla jako výrazná a oblíbená značka mezi digitálně nativními spotřebiteli,“ uvedl v oznámení Shao Yang, viceprezident pro marketing divize Huawei Consumer BG.
Richard Yu, generální ředitel Huawei Consumer BG, uvedl, že letos chce společnost udržet tempo růstu dosažené v roce 2014 a dále upevnit přední postavení značky Huawei na trhu smartphonů střední a vyšší třídy. Cílem Huawei v roce 2015 je prodat 100 milionů kusů přístrojů.
Zdroj: Huawei