Obrat platební brány PayU společnosti Napsters dosáhl ve fiskálním roce 2013/2014 končícím 30. 3. 2014 celkem 3,76 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 88 %.
Počet transakcí provedených přes PayU vzrostl na 4 miliony a v současnosti ji používá více než milion unikátních internetových nakupujících. Společnost o tom informovala v oznámení.
PayU odhaduje, že poskytuje platební služby firmám, které tvoří 38 % e-tailového trhu v ČR. Výsledky přitom podle ředitele Gabriela Kalapoše podpořil především celkový růst českého e-commerce trhu, který s sebou táhl i segment on-line plateb.
„Jen za poslední rok stoupl počet nakupujících, kteří využívají naše platební řešení, o více než 360 tisíc,“ uvedl Kalapoš.
Přes některou z on-line platebních metod (platby kartou, platební tlačítka, elektronické peněženky) je podle dat PayU v ČR zaplaceno 20 % všech plateb za zboží a služby v české e-commerci. Karty přitom mají tvořit více než polovinu objemu on-line plateb.
Budoucnost je v uložených kartách
Budoucnost platebních řešení PayU v ČR představují podle Gabriela Kalapoše nové produkty s tzv. uloženou kartou, kdy se při prvním nákupu uloží informace o kartě, dopravě a adrese zákazníka a ten už příští nákup dokončí a zaplatí jen jedním kliknutím.
PayU v ČR chce jít do budoucna cestou zjednodušování a zrychlení on-line nákupního procesu pro zákazníky.
„Online platby efektivně zvyšují počet dokončených objednávek. Navíc jsou zákazníci platící online loajálnější, mají vyšší průměrnou objednávku a nakupují častěji. Potvrzují to statistiky našich největších zákazníků," doplňuje Kalapoš s odkazem na společnosti jako Mall.cz, Heureka, Student Agency, TipSport, Česká Pošta, Čedok, Škoda Auto nebo ČEZ.
Zdroj: PayU