Výrobci v dodavatelském řetězci lokalizovaní na Tchaj-wanu tvrdí, že podíl celkových prodejů ultrabooků na noteboocích v roce 2012 odhadují na 20 %. Intel přitom předpokládal, že podíl dosáhne 30-40 %. Zdroje z řad dodavatelů uvádějí, že příčinou je především slabší poptávka v Evropě.
Spotřebitelé v Evropě dávají často přednost notebookům s 15“ úhlopříčkou, uvádějí zdroje. Z notebooků dostupných na celosvětovém trhu tvoří 15“ modely 40-45 %, nejsou mezi nimi však žádní ultrabooky. 35-40 % pak tvoří 14“ modely, kde jediným výrobcem nabízejícím ultrabook je HP se svým Envy 14 Spetre. Cena tohoto modelu však začíná na 1 399 dolarech.
Dodavatelé také poukazují podle Digitimes na to, že ultrabooky byly zatím uvedeny na trh, aby se otestovala odezva zákazníků. Pokud by výrobci chtěli zvýšit prodeje, museli by snížit ceny z 1 000 na 699 dolarů.
Konkrétně pro evropský a americký trh plánuje Acer uvést 14“ a 15“ modely Timeline Ultra nabízející tenký design, technologii instant-on (rychlé zapnutí) a always connect.
Zdroj: Digitimes