Společnost Nvidia představila novou řadu grafických karet GeForce RTX, které jsou postaveny na nové architektuře Nvidia Turing. Hlavní předností série RTX je podpora ray tracingu a umělé inteligence v reálném čase během hraní.
Krátká technická odbočka – ray tracing je výpočetně náročná technologie, která pracuje s odrazem a rozptylem jednotlivých světelných paprsků ve virtuálním prostředí. Jeho nasazení umožňuje dosáhnout bezmála fotorealistických scén.
Nvidia uvádí, že díky novým jádrům s architekturou Nvidia Turing nabídne ray tracing objektů a prostředí s různými charakteristikami v reálném čase s fyzikálně přesnými, realistickými stíny, odrazy světla, refrakcemi a globálním osvětlením.
Dobrá zpráva pro pařany i profesionály
„Díky umělé inteligenci a hardwarové akceleraci světelných paprsků integrovaných do grafických karet GeForce RTX je pravidelné využívání těchto futuristických možností doslova za rohem,“ uvedl viceprezident společnosti Tony Tamasi.
Nvidia vývojářům nabízí řadu softwarových a hardwarových nástrojů, aby mohli tuto technologii využít. Nvidia RTX je podporována v aplikaci DirectX Raytracing a usnadňuje implementaci do her vyvíjených v rozhraní Windows a Vulkan.
Karty GeForce RTX kromy ray tracingu podporují také technologii Deep Learning Super-Sampling aplikující hloubkovou analýzu a umělou inteligenci do vykreslovacích technik. Výsledkem jsou podle Nvidie ostré a hladké hrany na vykreslených objektech ve hrách.
Výrobci herních sestav Acer, Dell a HP již oznámili první chystané modely s novými kartami řady RTX. Kromě pařanů tyto technologie zajisté ocení i profesionálové a Nvidia již oznámila také podporu ze strany společností Adobe, Autodesk nebo Pixar.
Zdroj: Nvidia, IDG News Service