Meziroční růst trhu tabletů, kterému dominuje Apple, by měl v roce 2013 dosáhnout 64 %, uvádí DisplaySearch.
Rychlý vývoj a přijetí nových rozměrů displejů umožňuje velkým i malým značkám uspět na trhu ve všech regionech a vytvářet zde novou poptávku po tablet PC. Trh tabletů vedený iPadem s úhlopříčkou 9,7“ letos podle analytiků ovládnou menší modely tabletů.
Tablet PC s úhlopříčkou 7-8“ by měly tvořit 45 % trhu (108 milionů prodaných kusů), přičemž 9,7“ modely dosáhnou 17% podílu (41 milionů kusů). Region EMEA bude po Severní Americe druhým největším trhem tablet PC.
Prodeje PC zpomaluje celosvětově klesající poptávka, která se klesá i na málo penetrovaných rozvíjejících se trzích. Růst trhu notebooků navíc brzdí rostoucí zájem o tablety. Zlepšení by podle analytiků mohlo přijít v druhém pololetí, kdy s novými procesory přijdou v noteboocích i nové funkce známé z tabletů (celodenní výdrž baterie, okamžité spuštění, lehké a tenké provedení).
DisplaySearch dále uvádí, že výrobci v Severní Americe investují do různých modelů, úhlopříček a zkoušejí nové ceny, což vede ke zvýšení dodávek. Nová segmentace podporuje vyšší poptávku.
„Další investice, které se v roce 2013 očekávají celosvětově, podpoří poptávku natolik, že prodeje tablet PC překonají notebooky,“ uvedl Richard Shim, senior analytik NPD DisplaySearch.
Tab: Odhad vývoje podílu celosvětových prodejů notebooků a tablet PC v roce 2013
Zdroj: NPD DisplaySearch Quarterly Mobile PC Shipment and Forecast Report
Za ChannelWorld dodáváme, že DisplaySearch neupřesňuje, zda za tablet PC považuje platformu ARM i x86 zároveň (zřejmě ano) a zda do kategorie notebooků počítá i nové hybridní/konvertibilní modely, které přicházejí na trh.
Zdroj: NPD DisplaySearch