Společnost NPD DisplaySearch zveřejnila zprávu monitorující trh displejů do tabletů (tedy obchodu mezi výrobci displejů a výrobci tabletů) v prvním pololetí roku 2014.
Výsledky ukazují celkový pokles prodaných jednotek o 10 %, zároveň s tím pak oslabení vedoucí pozice Applu a Samsungu. Součet displejů, které obě firmy odebraly za první pololetí, byl o 34 % nižší než v prvním pololetí roku 2013.
Zatímco před rokem putovalo do obou firem 42 % všech displejů, v letošním prvním pololetí to bylo pouze 29 %.
„S tím, jak segment tabletů dospívá, čelí Apple a Samsung novým problémům s růstem. Lídři segmentu tabletů se musejí potýkat s vyšším zájmem o telefony s velkou úhlopříčkou, zpomalením prodejních cyklů a konkurencí v podobě výrobců levných zařízení,“ uvedl k tomu Briah Huh, senior analytik v NPD DisplaySearch.
Apple za první pololetí odebral 31 milionů displejů, o 14 % méně než před rokem. Samsung za stejné období odebral 14,7 milionu displejů, meziročně o 29 % méně.
Graf – Vývoj počtu prodaných displejů podle pololetí
Zdroj: NPD DisplaySearch