Komputronik dosud fungoval pouze v Polsku, kde provozuje více než 300 kamenných obchodů a populární e-shop na adrese www.komputronik.pl. Loňský obrat společnosti přesáhl 7 miliard Kč. „Zabýváme se i distribucí a subdistribucí, kde jsou našimi zákazníky zejména blízce spolupracující partnerské obchody a frančízoví partneři vystupující pod značkou Komputronik,“ komentuje působení na polském trhu Stanislav Sztula, ředitel K24.
Velkoobchodní činnost má K24 International registrovanou také v obchodním rejstříku v Česku. Na dotaz, zda bude společnost vyvíjet distribuční činnost také zde Stanislav Sztula odpovídá: „Většinu zboží prodávaného v ČR budeme odebírat od lokálních českých distributorů a v ČR budeme tímto pádem vyřizovat i reklamace. Z Polska budeme dovážet vlastní výrobky - zejména počítače - a pak zboží, které se do ČR nedodává oficiální cestou, tudíž není ani jiná cesta než si ho dovézt ze zahraničí.“ Kromě již fungujícího e-shopu a čtyř chystaných obchodů se připravuje i další expanze: „V následujících letech budeme síť obchodů rozšiřovat. Tuto část však budeme teprve detailně analyzovat. Budeme uvažovat i nad převzetím existujících firem v ČR a SR a nad jejich zapojováním do naší sítě. Postupem času začneme tvořit i frančízovou síť, kde českým a slovenským resellerům určitě nabídneme zajímavé podmínky, ale toto je zatím hudba budoucnosti,“ poodkrývá strategii Stanislav Sztula.
Kromě Česka jsou tedy v hledáčku Komputroniku i další země. Pokračuje tak trend regionální konsolidace trhu, kdy dochází k propojování a expanzi distributorů na území Polska, Česka, Slovenska a Maďarska (např. ABC Data a Actebis nebo AB s AT Computers). „Komputronik je v Polsku respektovaný, expandující distributor. Jeho pozice je nyní ještě silnější než před dvěma lety, protože vstoupil na Varšavskou burzu,“ komentuje šance na úspěch Andrzej Janikowski, redaktor polského channel magazínu CRN.