Novell provedl změny v podmínkách obchodní spolupráce na základě zpětné vazby partnerů.
Došlo tak ke „zjednodušení obchodní interakce se společností a zvýšení profitability partnerských firem". Součástí změn je podle firmy také navýšení investic do prodeje, marketingu a dostupnosti podpory partnerům.
Změna ve vedení a revize partnerského programu mají podpořit cíle Novellu v oblasti datových center, počítačových řešení pro koncové uživatele a řešení správy identit a zabezpečení.
„Posunuli jsme firemní strategii směrem k partnerskému modelu, abychom dokázali splnit naše růstové cíle," uvedl v tiskovém oznámení Javier Colado, viceprezident a ředitel pro partnery a doplnil: „Toho lze dosáhnout jedině prostřednictvím silného, kvalitně podporovaného systému partnerů. Jde nám o to, aby náš program byl jedním z nejziskovějších v odvětví a zároveň kladl nižší investiční nároky na partnery. Zároveň se snažíme zlepšovat podporu prodeje a marketingu. Naším cílem je povzbudit nové i stávající partnery, aby řešením od Novellu pomáhali svým zákazníkům snižovat náklady, zvládat komplexnost a zmírňovat rizika v této ekonomicky náročné době."
Jaké změny tedy nastaly? Novell restrukturalizací slev a objemových rabatů upravil strukturu marží, aby zvýšil ziskovost partnerů. Zároveň zavedl program registrace obchodních příležitostí pro zajištění ochrany marží.
„Výše marže závisí na stupni certifikace a obratu partnera, oproti dřívějšímu stavu se ale může zvýšit až o 10 %," uvedla pro ChannelWorld Petra Jírovcová, marketingová manažerka Novell-Praha.
Novell dále rozšířil nabídku školení o obchodní a technická školení. Zároveň zavedl rychlý startovní program, který má pomoci novým partnerům začít rychleji generovat tržby. Na podporu rozvoje podnikání založeného na službách nabízí přístup k implementačním školením, doporučeným postupům a metodikám, a také ke svým odborníkům na služby, kteří jsou připraveni zákazníkům poradit.
Mezi dalšími změnami Novell uvádí, že zjednodušil objednávání konsolidací označení svých produktů a zavedením jednotného ceníku. Výrobce připravil také standardizované množstevní slevy, které mají usnadnit partnerům jednání o příležitostech s velkými zákazníky.
Novell má v Česku a na Slovensku v současnosti celkem okolo 25 partnerů. Zájemci o partnerství se mohou přihlásit přímo registrací do globálního programu tady. Více se o společnosti dozvíte zde.