Nové Microsoft Dynamics CRM se snaží reflektovat aktuální trendy

27. 1. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © spiral - Fotolia.com
Microsoft v rozšiřování funkcionalit svého CRM vychází z premis, že zákazníci vás kontaktují připravení, jsou ochotní připlácet za lepší zkušenost s nákupem a stěžovat si budou nejdřív na sociálních sítích.
  • Výrobce: Microsoft
  • Distributoři ČR: eD' system Czech, SWS, Tech Data Distribution, ABC Data, AT Computers
  • Distributoři SR: eD' system Slovakia, SWS Distribution SK, Asbis SK
  • Cena: Dynamics CRM Online od 12,20 eur za uživatele/měsíc

Podle celosvětových průzkumů společnosti Microsoft vás zákazník nejčastěji kontaktuje v okamžiku, kdy se nachází v 57 % nákupního procesu. Plyne z toho potřeba působit na zákazníka ještě předtím, a v okamžiku kontaktu počítat s tím, že je informačně vybavený.

Další průzkumy Microsoftu tvrdí, že 86 % lidí je ochotno platit víc za lepší zákaznickou zkušenost a 44 % své pocity s produktem nebo službou ventiluje nejdřív na sociálních sítích.

Ačkoliv se situace v ČR může do určité míry lišit, je zřejmé, že obchodníci, marketing i servis ve firmách se tomu budou muset přizpůsobit, dodává Michal Froněk, Dynamics CRM technical solution professional.

Microsoft na to reaguje dalšími vylepšeními svého Dynamics CRM, které celosvětově vykazuje již 36 kvartálů po sobě dvouciferný růst. Dvě třetiny zákazníků pak CRM provozuje v cloudu Microsoftu.

Mezi klíčové vlastnosti nového CRM patří možnost rozšíření o další xRM aplikace (funkcionality nad rámec prodeje, marketingu a podpory zákazníků jako jsou např. správa vozového parku nebo nákupu, kontrola docházky apod.).

Dále se proti konkurenci Microsoft vymezuje nativním propojením CRM s Outlookem. Při práci tak uživatel v podstatě nemusí opouštět Outlook, vysvětluje Michal Froněk.

Provázání automaticky ukládá komunikaci (e-maily, chat, hovory přes Lync nebo Skype), schůzky, úkoly a kontakty také do CRM, a to obousměrně.

Dynamics CRM je provázán i s podnikovou sociální sítí Yammer (v případě jejího nasazení). Hlavní výhodou je možnost zadávat dotazy a získávat odpovědi přímo v prostředí CRM.

Veškerá komunikace pak zůstává uložená a napojená na konkrétní procesy i po odchodu zaměstnance.

Libovolné nasazení

Ať už Dynamics běží on-premise, v cloudu nebo hybridně, instance jsou stejné a lze je přesouvat podle potřeby zákazníka. Na koncovém zařízení pak může uživatel pracovat off-line a k synchronizaci se serverem dojde v okamžiku dalšího připojení.

Práci v terénu mají dále podpořit aplikace pro mobilní zařízení, které si nastavení samy přebírají ze serveru, a jejichž licence je v základní ceně. Primárně je k dispozici aplikace pro tablety s Windows 8 a iPad. Pro tablety s Androidem se připravuje.

Nativní procesní přístup

Nové Dynamics CRM od základu podporuje procesní přístup – je tedy možné přiřazovat různé procesy k jedné entitě, nebo naopak navázat více entit k jednomu procesu.

Uživatel si může procesy definovat sám prostřednictvím průvodce a k dispozici má také přednastavené šablony. Sleduje pak vývoj procesu v jednotlivých krocích a k němu má přiřazeny související úkoly a zapojené lidi.

Uživatelsky jsou nastavitelné také další workflow, datové modely, formuláře, pohledy a BI.

Nové funkcionality pro marketing a obchod

Díky řadě akvizic, které Microsoft v posledních letech provedl, rozšiřuje funkcionality svého CRM. Do konce kvartálu by měly být již plně integrovány funkce nabyté koupí společnosti Netbreeze.

Dynamics CRM tak získá schopnost automaticky napojovat data o (potenciálních) zákaznících analytikou obsahu na sociálních sítí a dokáže zjišťovat jejich sentiment.

Akvizicí Marketing Pilotu Microsoft přidal možnosti plánování a nákupu různých médií a vyhodnocování marketingových kampaní.

Šéfové obchodu a obchodníci pak využijí uživatelsky nastavitelné dashboardy s grafickým vyjádřením jejich výkonnosti a s možností „prokliku“ do hlubších úrovní dat. Pro marketing pak může být zajímavé pracovat s živými daty ze CRM přes Excel.

bitcoin_skoleni

Ceny

U cloudových licencí Microsoft částečně zvýšil ceny – argumentuje však větším počtem licenčních variant, širšími možnostmi uživatelského nastavení CRM a výše zmíněnou šíří funkcionalit, které konkurence nenabízí (nebo za příplatek).

Pro Dynamics CRM Online v cloudu existují tři typy předplatného – Essential za 12,20 eur za uživatele/měsíc, basic za 24 eur za uživatele/měsíc, a kompletní verze PRO za 53 eur za uživatele/měsíc. Klient získává vždy diskové pole o kapacitě 5 GB. S rostoucím počtem uživatelé je kapacita navyšována a v případě potřeby lze prostor dokupovat.

Zdroj: Microsoft, ChannelWorld

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program