Kromě poměrně velkého rozšíření smartphonů mezi slovenskými seniory nakupujícími na internetu (40 %) se prosazují také tablety. Ty vlastní prý až 18% dotázaných ve věku nad 61 let. Zkušenosti s on-line nákupem přes mobil mělo 7 % respondentů.
Bez obou zařízení funguje zhruba 51 % seniorů navštěvujících slovenské e-shopy.
Vyplývá to z průzkumu, který na vzorku téměř 2 000 respondentů nakupujících na internetu udělala výzkumná agentura NMS Market Research a srovnávač Heureka.sk.
Senioři nad 61 let přitom na internetu nejsou zanedbatelnou cílovou skupinou nakupujících. Ačkoli podle Heureky a NMS tvoří přibližně jen 5% lidí navštěvujících internetové obchody, ve fyzickém přepočtu může jít až o několik desítek tisíc lidí.
„Tak jako ostatní slovenský online spotřebitelé, i senioři na internetu nejčastěji nakupují elektroniku, knihy a oblečení, oproti jiným však navíc i potřeby pro dům a zahradu,“ dodal ve zprávě médiím Tomáš Braverman, ředitel Heureka.sk.