Průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research pro Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách ukazuje nárůst objemu peněz, které nakupující utrácí za internetové nákupy.
„Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ uvedl v oznámení Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.
Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).
Meziročně se navíc také zvýšil podíl dotázaných Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ dodal Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.
Průzkum dále ukázal, že každý druhý respondent nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně. Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které on-line kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).
Tab.: Výdaje za nákupy přes internet
Jakou částku jste utratili na internetu v posledním roce?
|
rok 2013 |
rok 2012 |
1 - 1 000 Kč |
4% |
5% |
1 001 - 3 000 Kč |
10% |
15% |
3 001 - 5 000 Kč |
14% |
18% |
5 001 - 10 000 Kč |
23% |
25% |
10 001 - 20 000 Kč |
24% |
20% |
Více než 20 000 Kč |
26% |
16% |
Zdroj: NMS Market Research pro Heureka.cz