NMS: Češi nakupují na internetu kvůli úspoře času, Slováci pro nižší ceny

29. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kvůli ní takto nakupovala více než polovina Čechů. Jak a proč se situace změnila?

Před čtyřmi lety uvádělo v průzkumu NMS Market Research 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz. V současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů.

Pro Čechy aktivní na internetu, především ženy, začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času.

Takové jsou závěry výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla ve spolupráci s nákupním rádcem Heuréka zaměřeným na chování českých i slovenských online nakupujících.

Naopak cena je rozhodujícím faktorem pro nákup o-nline pro 40 % Slováků a až v druhé řadě úspora času. Mezi další klíčové faktory ovlivňující rozhodnutí nakoupit online patří v ČR i na Slovensku bohatší nabídka zboží a okrajově také speciální nabídky a slevy.

Heureka.cz, která zveřejnila výsledky studie NMS, v oznámení neuvedla vzorek, který byl v rámci průzkumu dotazován.

bitcoin školení listopad 24


Vývoj důvodů, proč spotřebitelé nakupují na internetu

Proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)

Slováci
(aktivní na internetu)

 

2009

2012

2012

Úspora času

27 %

35 %

29 %

Nižší ceny

46 %

33 %

40 %

Širší sortiment

12 %

14 %

14 %

Speciální nabídky, slevy

7 %

7 %

8 %

Ostatní

8 %

11 %

9 %



Zdroj: NMS Market Research

Čtěte dále

Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem