NMS: Češi nakupují na internetu kvůli úspoře času, Slováci pro nižší ceny

29. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kvůli ní takto nakupovala více než polovina Čechů. Jak a proč se situace změnila?

Před čtyřmi lety uvádělo v průzkumu NMS Market Research 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz. V současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů.

Pro Čechy aktivní na internetu, především ženy, začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času.

Takové jsou závěry výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla ve spolupráci s nákupním rádcem Heuréka zaměřeným na chování českých i slovenských online nakupujících.

Naopak cena je rozhodujícím faktorem pro nákup o-nline pro 40 % Slováků a až v druhé řadě úspora času. Mezi další klíčové faktory ovlivňující rozhodnutí nakoupit online patří v ČR i na Slovensku bohatší nabídka zboží a okrajově také speciální nabídky a slevy.

Heureka.cz, která zveřejnila výsledky studie NMS, v oznámení neuvedla vzorek, který byl v rámci průzkumu dotazován.

bitcoin_skoleni


Vývoj důvodů, proč spotřebitelé nakupují na internetu

Proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)

Slováci
(aktivní na internetu)

 

2009

2012

2012

Úspora času

27 %

35 %

29 %

Nižší ceny

46 %

33 %

40 %

Širší sortiment

12 %

14 %

14 %

Speciální nabídky, slevy

7 %

7 %

8 %

Ostatní

8 %

11 %

9 %



Zdroj: NMS Market Research

Čtěte dále

Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti