Před čtyřmi lety uvádělo v průzkumu NMS Market Research 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz. V současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů.
Pro Čechy aktivní na internetu, především ženy, začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času.
Takové jsou závěry výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla ve spolupráci s nákupním rádcem Heuréka zaměřeným na chování českých i slovenských online nakupujících.
Naopak cena je rozhodujícím faktorem pro nákup o-nline pro 40 % Slováků a až v druhé řadě úspora času. Mezi další klíčové faktory ovlivňující rozhodnutí nakoupit online patří v ČR i na Slovensku bohatší nabídka zboží a okrajově také speciální nabídky a slevy.
Heureka.cz, která zveřejnila výsledky studie NMS, v oznámení neuvedla vzorek, který byl v rámci průzkumu dotazován.
Vývoj důvodů, proč spotřebitelé nakupují na internetu
Proč nakupujete na internetu? |
Češi |
Slováci |
|
|
2009 |
2012 |
2012 |
Úspora času |
27 % |
35 % |
29 % |
Nižší ceny |
46 % |
33 % |
40 % |
Širší sortiment |
12 % |
14 % |
14 % |
Speciální nabídky, slevy |
7 % |
7 % |
8 % |
Ostatní |
8 % |
11 % |
9 % |
Zdroj: NMS Market Research