Čeští uživatelé internetu letos utratí za vánoční dárky v průměru 270 eur, přitom na sousedním Slovensku budou výdaje odhadem činit 246 eur. Letos lidé nakupující na internetu šetří – vloni Češi i Slováci v průměru utratili za dárky okolo 300 eur.
Vyplývá to z on-line průzkumu, který na vzorku 6 500 českých a 2 500 slovenských respondentů udělala výzkumná agentura NMS Market Research ve spolupráci s portálem Heureka, který porovnává internetové obchody, jejich zboží a ceny.
Téměř třetina internetové populace nakoupí letos většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec. Slováci dotázaní v průzkumu nakoupí dárky bez použití internetu v 7 % případů.
„Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld. korun,“ uvedl v oznámení médiím Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Den dopravy zdarma
Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce dne 27. 11. s názvem Den dopravy zdarma, který připravila Heureka ve spolupráci se zapojenými internetovými obchody.
„V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ dodal Demuth.
Zdroj: Heureka, NMS Market Research