Nielsen: V ČR roste popularita Twitteru, mladí chodí na Instagram a Pinterest

18. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Které sociální sítě využít pro marketingovou komunikaci? Průzkum společnosti Nielsen Admosphere ukázal preference českých uživatelů sociálních sítí. Zahraniční weby podle jeho závěrů postupně vytlačují ty české.

Výzkum Komunitní weby 2015 společnosti Nielsen Admosphere (NA) se zaměřil na české uživatele sociálních sítí, jejich složení a vývoj jejich preferencí. Výsledky ukázaly, že tyto weby jsou populární hlavně u mladší a střední věkové kategorie, tedy lidí ve věku 15-44 let. Profily si zakládají spíše muži než ženy.

Rozdíly v preferencích různých služeb jsou patrné z pohledu na věkovou strukturu jejich uživatelů. Mladší generace jsou sice na internetu nejaktivnější, ale zdaleka ji nezajímají všechny sítě. Příliš je nezajímá například LinkedIn, který je nejvíce využíván lidmi ve věku 25-44 let.

Mladé najdete na Instagramu a Pinterestu

S přehledem největší podíl uživatelů z nejmladších věkových kategorií má Instagram. Tomu už pomalu začíná šlapat na paty novější a také dvakrát méně známý Pinterest. Facebook už je naproti tomu tak rozšířený, že je věkové rozložení těch, kteří na něm mají profil, relativně rovnoměrné.

Vývoj za poslední roky podle NA dokazuje, že zahraniční komunitní weby postupně ubírají uživatele těm českým. Silný nárůst zaznamenal například Google+, kterému za poslední tři roky narostl počet registrovaných o 19 %.

Ač je faktická využívanost Google+ sporná, nemilosrdná strategie získávání uživatelů přes Gmail, YouTube či Android zatím gigantu Google výborně funguje,“ uvedla k výsledkům výzkumu manažerka Nielsen Admosphere Alena Ivánková.

Značný nárůst profilů dále zaznamenal i zmíněný LinkedIn, kterému narostl počet uživatelů od roku 2012 trojnásobně. Dvojnásobného nárůstu uživatelů podle Ivánkové dosahuje i Twitter, se kterým se Češi dosud sbližovali jen velmi opatrně.

Graf - Charakteristika uživatelů komunitních webů

 

Zdroj: Nielsen Admosphere

ICTS24


Výzkum proběhl na vzorku tisíce respondentů z Českého národního panelu, kteří reprezentují internetovou populaci starší 15 let.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS