Výzkum Komunitní weby 2015 společnosti Nielsen Admosphere (NA) se zaměřil na české uživatele sociálních sítí, jejich složení a vývoj jejich preferencí. Výsledky ukázaly, že tyto weby jsou populární hlavně u mladší a střední věkové kategorie, tedy lidí ve věku 15-44 let. Profily si zakládají spíše muži než ženy.
Rozdíly v preferencích různých služeb jsou patrné z pohledu na věkovou strukturu jejich uživatelů. Mladší generace jsou sice na internetu nejaktivnější, ale zdaleka ji nezajímají všechny sítě. Příliš je nezajímá například LinkedIn, který je nejvíce využíván lidmi ve věku 25-44 let.
Mladé najdete na Instagramu a Pinterestu
S přehledem největší podíl uživatelů z nejmladších věkových kategorií má Instagram. Tomu už pomalu začíná šlapat na paty novější a také dvakrát méně známý Pinterest. Facebook už je naproti tomu tak rozšířený, že je věkové rozložení těch, kteří na něm mají profil, relativně rovnoměrné.
Vývoj za poslední roky podle NA dokazuje, že zahraniční komunitní weby postupně ubírají uživatele těm českým. Silný nárůst zaznamenal například Google+, kterému za poslední tři roky narostl počet registrovaných o 19 %.
„Ač je faktická využívanost Google+ sporná, nemilosrdná strategie získávání uživatelů přes Gmail, YouTube či Android zatím gigantu Google výborně funguje,“ uvedla k výsledkům výzkumu manažerka Nielsen Admosphere Alena Ivánková.
Značný nárůst profilů dále zaznamenal i zmíněný LinkedIn, kterému narostl počet uživatelů od roku 2012 trojnásobně. Dvojnásobného nárůstu uživatelů podle Ivánkové dosahuje i Twitter, se kterým se Češi dosud sbližovali jen velmi opatrně.
Graf - Charakteristika uživatelů komunitních webů
Zdroj: Nielsen Admosphere
Výzkum proběhl na vzorku tisíce respondentů z Českého národního panelu, kteří reprezentují internetovou populaci starší 15 let.
Zdroj: Nielsen Admosphere