Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky průzkumu mínění spotřebitelů o cenách mobilních služeb a motivacích pro změnu operátora. Z odpovědí vzorku 517 respondentů vyplývá, že větší část zákazníků hodnotí ceny spíše negativně.
Jak je vidět na grafu níže, 16 % respondentů hodnotí ceny velmi nepříznivě a dalších 28 % je považuje za mírně nepříznivé. Za velmi příznivé považují ceny jen 3 % respondentů, pro 19 % jsou pak mírně příznivé. Necelá třetina se pak k otázce vyjádřila neutrálně.
Podle Nielsenu není bez zajímavosti, že nejpozitivněji ceny hodnotí mladší uživatelé v kategorii 15–34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži – 51 % z nich vyjádřilo nepříznivý postoj k cenové politice operátorů, zatímco u žen šlo o 37 %.
Výzkum dále ukázal, že respondenti nemají příliš velký zájem o změnu operátora. Pouze 11 % zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 % klientů.
Nielsen dodává, že v obou případech je nejčastějším důvodem změny výhodnější cena služeb. Samozřejmě se nabízí otázka, nakolik se do těchto relativně nízkých čísel projevuje velmi podobná cenová politika největších tří operátorů na českém trhu.
Graf – Hodnocení cenové politiky tuzemských operátorů
Zdroj: Nielsen Admosphere