Nielsen: Čeští hráči nemají zájem o konzole, pro informace si chodí na nové kanály

11. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Logitech
Výzkum společnosti Neilsen Admosphere ukázal, že herní konzole rozhodně nemají v ČR na růžích ustláno. Zdaleka nejvyužívanější herní platformou zůstávají PC a chytré telefony.

Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z výzkumu agentury Nielsen Admosphere vyplývá, že videohry se u nás nejvíce hrají PC nebo chytrých telefonech, a uživatelé dávají přednost hrám pro jednoho hráče.

Téměř polovina respondentů (44 %) si alespoň jednou za měsíc zahraje na PC, ale poměrně výrazná část (32 %) si pustí hru I na chytrém telefonu. Až s velkým odstupem pak následují tablety, na kterých si alespoň jednou za měsíci zahraje 17 % oslovených.

Konzoli ne, raději PC

Herní konzole u nás zůstávají spíše v pozadí. Některý z modelů řady PlayStation si alespoň jednou měsíčně zapne pouze 7 % oslovených, v případě série Xbox pak 6 %. Kuriózní je, že herní konzole porazil i klasický mobilní telefon (!), na kterém si měsíčně zahraje 10 % respondentů.

Není žádným překvapením, že intenzivnějšími hráči jsou respondenti z nejmladší věkové skupiny 15-24 let. Celkem 37 % z nich deklaruje, že si minimálně několikrát do týdne zahraje na PC, minimálně jednou za měsíc pak dokonce 66 %.

Sociální sítě, streameři a youtubeři 

Pokud jde o získávání informací ze světa gamingu, respondenti se o nich nejčastěji dozvídají od známých (50 %) a ze sociálních sítí (38 %). Nejmladší respondenti pak získávají informace ve větší míře i od youtuberů a streamerů – ale to není pro čtenáře ChannelWorldu žádná novinka.

Zastoupení silných hráčů je mezi muži a ženami poměrně vyrovnané, denně nebo několikrát za týden hraje na počítači nebo notebooku videohry 24 % mužů a 20 % žen. S nižší frekvencí hraní se pak rozdíly zvětšují – alespoň jednou za měsíc hraje hry 50 % mužů, ale „pouze“ 37 % žen.

bitcoin_skoleni

Výzkum je založený na odpovědích 500 respodentů reprezentujících českou internetovou populaci starší 15 let.

Zdroj: Neilsen Admosphere

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci