Proč jste se rozhodl vyrazit na Distree?
Hlavním důvodem je identifikace trendů v odvětví, nalezení potenciálních dodavatelů a prohlédnutí si novinek současných dodavatelů.
Mohl byste stručně představit Corwell?
Corwell je regionální distributor s původem v Maďarsku. Naše původní zaměření jsou kancelářské produkty, ale velmi rychle jsme se rozrostli i do IT a spotřební elektroniky. Jádrem našeho byznysu však zůstává kancelářské zboží. Máme za sebou 23letou historii na maďarském trhu, na Slovensko jsme expandovali před sedmi lety a v prosinci 2012 jsme otevřeli pobočku pro český trh.
Kdo jsou vaši hlavní konkurenti?
V ČR nemáme žádného přímého konkurenta, protože jsme striktně B2B orientovaní na nepřímý prodej přes resellery. Odmítáme prodávat koncovým zákazníkům, neúčastníme se tendrů a nedodáváme ani pro veřejný sektor. To považuji za naši hlavní konkurenční výhodu ve všech zemích, kde působíme. Vybudovali jsme si tak velmi loajální základnu partnerů.
V České republice je to samozřejmě obtížné, protože všichni ostatní se snaží prodávat všemi možnými kanály. Pokud bychom však jednou porušili naše pravidlo nepřímého prodeje, pokazili bychom si celý byznys ve třech zemích. Našim teoreticky největším konkurentem z pohledu šíře sortimentu a počtu nabízených značek by mohla být Activa, která v konečném důsledku není přímou konkurencí, protože má zcela odlišný obchodní model a prodává i koncovým zákazníkům.
Mohl byste stručně popsat, jak vypadá struktura vašich partnerů?
V České republice zatím spolupracujeme s několika stovkami aktivních společností. Pokrýváme retail, e-tail, IT i CE tradiční resellery a IT distributory.
Jak hodnotíte první rok na českém trhu.
Vstup se podařil. Jsou dvě cesty proniknutí na trh, buď přijdete a někoho koupíte, což vás bude stát obrovské množství peněz, nebo zvolíte kompromis a budete stavět pomalu stabilní a profitabilní byznys. My jsme zvolili druhý způsob.
Jak řešíte sklady a jaká je dostupnost vašeho zboží?
V Praze máme malý sklad o rozloze zhruba 400 m2, kde uskladňujeme komoditní zboží pro paletové dodávky a naše přímé dovozy z Asie. Avšak naše centrála v Maďarsku využívá sklad o rozloze cca 10 000 m2, ze kterého se snažíme dodávat většinu zboží. Do jakéhokoliv města v ČR jsme schopni zavézt zboží do 48 hodin, což v našem byznysu zcela stačí. Náklady na dopravu jsou přijatelné.
Co považujete za svou silnou stránku?
Je to určitě extrémně široké portfolio téměř 20 000 SKU, ze kterých je 18 000 fyzicky dostupných na skladě. Kromě již existujících značek na český trh dodáváme nové brandy, v jiných zase dokážeme nabídnout širší portfolio. Pro resellery je velmi výhodné nakoupit vše od jednoho dodavatele, protože řeší jednu logistiku, jedno dopravné a jednu fakturu. Neznamená to, že jsme nejlevnější, zaměřujeme se na marži.
Podílí se na vašem obratu některé produktové skupiny výrazněji?
Nemáme konkrétní produktovou skupinu, která by hrála významnější roli a stejně tak zatím nespolupracujeme se žádným partnerem, který by výrazněji převyšoval ostatní. Nejsme tedy závislí na jednom zásadním toku příjmů. Avšak důležitá je pro nás naše vlastní značka Victoria, pod kterou jsme schopni nabídnout našim zákazníkům cca 2 000 různých produktů. www.victoriakatalog.cz. Za stejně významnou pokládáme také naši značku Mayah
Kolik přímo distribuovaných značek máte v portfoliu?
Je to kolem 200, bavím se ale o značkách od gigantů s velmi širokou nabídkou, až po malé značky o pěti produktech. Například máme exkluzivní distribuci pro kancelářské papíry pod značkou Kodak, dále jsme regionálním partnerem pro nadnárodní skupinu ACCO Brands (Rexel, Kengsington, GBC, Nobo a další) a Staedler.
Zdroj: ChannelWorld