Velké sportovní události jako jsou právě začínající mistrovství Evropy ve fotbale nebo uplynulé mistrovství světa v hokeji výraznou měrou ovlivňují marketingovou komunikaci největších českých internetových obchodů. Vyplývá to z analýzy společnosti VIVmail.cz.
„Pro internetové obchody je rozesílání reklamních newsletterů klíčovým marketingovým nástrojem, který jim přináší v některých případech až 40 % obratu. Proto z těchto e-mailových nabídek lze do jisté míry odvozovat i celkovou marketingovou strategii e-shopů,“ uvedl Matouš Králík z VIVmail.cz.
Významné sportovní události letošního jara podle Králíka silnou měrou ovlivnily obsah komunikace českých internetových obchodníků. Na frekvenci ani množství rozesílaných newsletterů se sice nic nezměnilo, ale vzhled i obsah jednotlivých nabídek a také podoba dárků k za nákupu se oblékly do sportovního hávu.
VIVmail.cz uvádí, že z hlediska nabízených produktů se v době MS v hokeji i před nadcházejícím ME ve fotbalech v newsletterech nejvíce prosazovaly televizory značek Samsung a LG. Výrazně vzrostla také nabídka projektorů pro domácí účely v cenové relaci mezi 15 20 tisíci korun.
Nejčastějšími akcemi doprovázejícími kampaně byly doprava zdarma nebo dárek k nákupu, často v podobě fotbalových a hokejových dresů, českých vlajek, ale například i bedny piv. Další vlnu sportovně laděné marketingové komunikace VIVmail.cz očekává v souvislosti s letními olympijskými hrami, které se konají od 5. do 21. 8.
Zdroj: VIVmail.cz