Společnost NetSuite se během své osmnáctileté historie zaměřovala především na anglofonní trhy a Japonsko, jenže poté, co firmu v létě 2016 koupila společnost Oracle za 9,3 miliardy dolarů, přišel čas vyrazit do světa.
NetSuite se po novým majitelem chystá lokalizovat své produkty pro celou řadu nových trhů a zároveň rozšiřuje svá datacentra, prodejní týmy a partnerské kanály, aby se dostala k novým zákazníkům mimo své tradiční trhy.
NetSuite má sice zůstat samostatnou firmou, ale Oracle chce propojit jeho cloudové aplikace se svou vlastní (a podstatně větší) platformou a infrastrukturou. NetSuite cílí především na malé a střední firmy, zatímco Oracle se zaměřuje na velké korporace, jejich portfolia se tudíž vzájemně doplňují.
S Oraclem v zádech se tak NetSuite pokusí prorazit se svými ERP nebo CRM řešeními například v Německu, kde vyzve na souboj tamní SAP, jednoho z hlavních konkurentů své mateřské společnosti... a s podporou Oraclu má šanci uspět, věří zakladatel firmy Evan Goldberg.
Kromě nových trhů se pak NetSuite zaměří také na nové vertikály, a to na velmi specifické. Společnosti konkrétně zmínila například pivovarnictví, maloobchod s oděvy nebo reklamní průmysl. Pro pochopení specifik těchto vertikál chce NetSuite spolupracovat s menšími partnery.
Zdroj: IDG News Service