Velké slevy, na které lákali obchodníci na Black Friday, se do návštěvnosti internetových obchodů projevily jen částečně. E-shopy zapojené do výzkumu NetMonitor společnosti Gemius zaznamenaly v daném týdnu zvýšenou návštěvnost, ovšem samotný Black Friday rekordy netrhal.
Průměrná denní návštěvnost z PC se u kategorie E-commerce-prodej pohybovala v týdnu 20.–26. 11. na úrovni necelých 893 tisíc reálných uživatelů, zatímco v předchozích listopadových dnech byla zhruba o 83 tisíc reálných uživatelů nižší.
Samotný „černý pátek“, tedy 24. 11., však e-shopům vyššípočet uživatelů nepřinesl. Tento den nakupovalo z počítačů pouze 883 tisíc reálných uživatelů. O tři dny dříve, v úterý 21. 11., přitom e-shopy navštívilo 984 tisíc reálných uživatelů, tedy o 100 tisíc více.
Návštěvnost e-shopů v listopadu celkově rostla, a to z počítačů i mobilních zařízeníí. Z počítačů navštívilo tyto weby v listopadu asi o 186 tisíc uživatelů více než v říjnu a z telefonů téměř o 164 tisíc více. Toto výrazné zvýšení naznačuje blížící se vrchol vánoční sezóny.
Celá kategorie E-commerce-prodej byla v listopadu třetí nejnavštěvovanější kategorií z mobilních telefonů (2,7 milionu reálných uživatelů), čtvrtou z tabletů (704 tisíc reálných uživatelů) a pátou z klasických PC (4,6 milionu reálných uživatelů.
Zdroj: NetMonitor