Zatímco první tři prosincové týdny byla návštěvnost českého internetu poměrně vysoká a činila zhruba 4,6 milionu reálných uživatelů denně, po 20. 12. prosinci začala nepřekvěpivě klesat. Údaje přinesla pravidelná zpráva NetMonitor společnosti Gemius.
Štědrý den a první vánoční svátek trávili lidé tradičně čas mimo internet a jeho celková návštěvnost klesla na 3,87 resp. 3,99 milionu reálných uživatelů. Nízká návštěvnost 4 miliony uživatelů ze všech platforem byla zaznamenána také na Silvestra.
Netmonitor zaznamenal také tradiční nárůst návštěvnosti e-shopů. Největší nákupní boom na internetu probíhal do poloviny prosince, kdy se celková denní návštěvnost webů v kategorii E-commerce prodej pohybovala kolem 1,2 milionu reálných uživatelů.
Druhá polovina měsíce byla již klidnější, s průměrnou denní návštěvností o 200 tisíc RU nižší. To podle NetMonitoru jinými slovy znamená, že kdo chtěl koupit vánoční dárky přes internet, snažil se tak učinit do poloviny prosince.
Těsně před samotnými svátky a během nich už on-line nákupy tolik uživatelů nezajímaly. Mezi 22. a 25. 12. prosincem dosahoval počet návštěvníků pouze 800 tisíc denně a na samotný Štědrý den byl očividných důvodů ještě nižší.
Zdroj: Gemius