Společnost NetDirect představila novou platformu, která má zásadně ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. Výrobce uvádí, že e-shopy budou díky této platformě ní schopny chytře rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku. Pro e-shopy, které využívají řešení FastCentrik a ShopCentrik, je nová platforma spuštěna od začátku června.
NetDirect novinku vyvíjel dva roky a investoval do ní přibližně 10 milionů korun. Výsledkem je platforma s přímo integrovanou funkcí personalizace a podle výrobce se jedná o vůbec první chytré řešení pro e-shopy v ČR.
Principem této nové platformy je, že analyzuje, zpracovává a využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.
„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ uvedl Marek Krška z NetDirectu.
Data získaná z nákupů uskutečněných z počítačů a mobilních zařízení lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. Vedle personalizace obsahu má nová platforma na český trh přinést i integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory.
Zdroj: NetDirect