Česká e-commerce letos podle společnosti NetDirect zaznamenává nadmíru úspěšnou sezónu. Podle odhadu tohoto poskytovatele e-shopových řešení dojde letos k meziročnímu nárůstu on-line obchodu o přinejmenším 23 %.
NetDirect uvádí, že v souvislosti s pandemií a rostoucím počtem zákazníků, kteří nakupují online, se objevily nové trendy spojené s digitalizací a B2B portály, ale také o změny v platebních a doručovacích preferencí zákazníků.
Nutno však dodat, že B2B portál má v ČR zatím pouze 30 % společností. Důvodem by podle NetDirectu mohla být nedůvěra vůči nového řešení, vyšší finanční náklady na vývoj a implementaci, popřípadě neochota přizpůsobit se novému trendu.
Platby a vyzvednutí bez kontaktu
NetDirect dodává, že vláda silně apelovala na to, aby lidé z hlediska bezpečnosti využívali co nejvíce bezkontaktní platby, přičemž drtivá většina zákazníků inklinovala k platbě kartou.
Podle dat NetDirectu stoupla platba kartou v kamenných prodejnách o více než 80 % a u e-shopů o téměř 45 %. Svůj podíl na tom má nejen apel vlády, ale také pohodlí a rychlost, které tato metoda přináší.
Dalším trendem souvisejícím s pandemií je pak využívání samoobslužných výdejních míst, kde zákazník nepřijde do kontaktu s prodejcem. Podle dat NetDirectu se obliba jejich využití zvýšila až o 60 %.
Zdroj: NetDirect