Obchodní dům Kotva testuje ve spolupráci se společností Neogenia novou metodu tzv. proximity marketingu, tedy marketingu „na blízko“. Používají k tomu technologii iBeacon, v tomto případě pod obchodním názvem Spothill.
Technologie spočívá s bezdrátové komunikaci „majáčků“ s chytrými zařízeními, které se dostanou do jejich blízkosti. Pokud tedy uživatel např. projde kolem prodejny, která používá tuto technologii, dostane do aplikace ve svém telefonu nebo tabletu upozornění o nabídce nebo probíhajících akcích. V případě nákupních center má technologie pomoci s orientací.
Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jako specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat identifikační informace. Na jejich základě je možné vyhodnotit vzdálenost zařízení od vysílače či zjistit okamžik, kdy se zařízení dostalo do nebo z jeho dosahu.
V administračním systému Spothill mohou obchodníci připravit např. uvítací kampaň pro nově příchozí zákazníky, pobídkovou kampaň pro nerozhodné zákazníky, kteří se na ploše obchodu nachází určenou dobu, ale zatím je nezaznamenal spot umístěný u pokladny, nebo třeba motivační program pro stálé zákazníky, který funguje na bázi opakované registrace.
Příslušná bezplatná aplikace má být v průběhu listopadu k dostání pro platformy iOS a Android, v příštím roce pak pro systémy Windows a BlackBerry.
Zdroj: Neogenia