Skupina Adastra oznámila, že její tržby se v uplynulém roce vyšplhaly na 5,6 miliardy korun. Poprvé v historii firmy tak překonaly pětimiliardovou hranici, což představuje meziroční růst o 29 %.
„Rekordní tržby považuji za velký úspěch. Zejména v okamžiku, kdy skupina v únoru loňského roku opustila ruský trh,“ říká Pavel Kysela, generální ředitel Adastry ČR.
„Daleko více jsme se zaměřili strategické trhy v Kanadě a Německu, na kterých dlouhodobě působíme, a v USA, kde dynamicky rosteme. V Česku vzrostl zájem zákazníků o projekty v oblastech cloudu a internetu věcí až o 30 procent,“ dodává.
Rok ve znamení datových platforem
Adastra uvedla, že v roce 2022 svoji pozornost významně zaměřovala na cloud a s ním spojené budování cloudových či hybridních datových platforem. Skupina neopustila ani prostředí on-premise, jelikož tento přístup je pro celou řadu klientů se specifickými potřebami stále nejdůležitější.
I nadále Adastra zaměřuje pozornost na vývoj aplikací či mobilních aplikací na míru a vlastních řešení pro automatizaci a optimalizaci práce s daty.
V oblasti inovativních řešení se Adastra věnuje reálnému využití umělé inteligence zejména v oblastech optimalizace, predikce, detekce anomálií a nově generativní AI a ChatGPT ve firemním prostředí. Novou oblastí je ESG reporting založený na kontinuálním sběru dat.
Zdroj: Adastra