Upgrade Windows XP byl i jedním z témat každoroční Worldwide Partner Conference. „Je to potenciální zlatý důl,“ oznámila partnerům Reshma Sinha Royová, ředitelka marketingu Windows 8.
Microsoft odhaduje, že přechod z XP na Windows 8 je příležitost za 10 miliard dolarů; prostřednictvím konference vybízí partnery, aby se jí co nejdříve chopili.
Na pomoc partnerům korporace spustila dva programy, Go2Modern a TouchWin. Zatímco první poskytuje marketing, messaging a další obecné formy podpory, druhý se úzce zaměřuje na pobídky partnerského prodeje dotykových zařízení s Windows 8.
Největší skupinou v rámci stále velmi diverzní uživatelské základny XP jsou malé a střední podniky, z nichž upgrade údajně ještě neprovedlo celých 47 %. Royová upozorňuje, že nové Office 365 už nepoběží na XP ani na Vistách, pouze na Windows 7 a 8.
Tyto systémy už však PC v mnoha firmách „neutáhnou“, což v praxi bude znamenat i zvýšení prodeje hardwaru.
Bundle jako prodejní argument
Microsoft proto přichází s nabídkou zahrnující software, hardware i služby. V kampani se zaměří na bundlování, například přibalení Office 365 k tabletu s Windows 8.1.
Steve Jensen, vedoucí client marketing pro SMB uvedl, že společnost začne na podobné migrační balíčky od srpna nabízet 20% slevy.
„Cílem je, aby zákazník u každého balíčku cítil, že dostává skvělou nabídku na hardware i software,“ řekl Jensen.
Pro Microsoft je to další krok ve vývoji směrem k poskytování zařízení a služeb. „Okolo 70 % migrací totiž proběhne skrze koupi nového zařízení, ke kterému můžete něco přibalit. 'Ani jedno PC s XP nazmar' – to je teď mé heslo,“ dodal Steve Jensen.
Zdroj: CDN