Myslíte si, že je naše práce v době tiskových oddělení a PR agentur chrlících informace snadná? Že stačí vzít tiskovou zprávu, vyhodit nudný závěr s odkazy na historii firmy, či kontakty na PR agenturu a článek je hotov? Inu posuďte sami jeden z výtvorů, které nám chodí do redakce. Kolegové ze sesterského webu CIO Businessworld k němu připravili komentář. Místo názvu značky, produktu a agentury uvádíme obecná označení.
Mytizovaný PRODUKT přichází na český trh
Co na tom, že s mytologií či bájením má libovolný kus spotřebního IT stěží co do činění, hodíme tam nějaké zajímavé slovo, ať to vypadá „dobře“.
Pouhých 5 dní nás dělí od zahájení prodeje PRODUKTU na českém trhu. Na první zájemce čeká několik překvapení, včetně soutěže o 20 JINÝCH produktů nebo mobilního internetu od OPERÁTORA na půl roku zdarma.
V pořádku, snad jen konzistence ve skloňování jednotlivých částí této věty by mohla být vyšší, ale co, česky už dnes stejně nikdo neumí.
Praha, 31. srpna 2011 – Společnost ABC, přední výrobce mobilních telefonů, chce dostát svému slibu a dodat svým zákazníkům v české republice PRODUKT, jehož uvedení na trh v Evropě provází soudní pře s konkurenční firmou. S potěšením oznamujeme, že 5. září zahájíme prodej PRODUKTU v České republice.
Česká republika s malým č. No asi už si sami sebe opravdu příliš nevážíme. Alespoň že ve druhé větě je vše správně. Kdyby se praotec zakladatel stojící za zrozením této agentury otočil v hrobě při každé hrubé chybě nebo omylu, které jeho následovníci vyrobí, stala by se z něj turbína s velmi slušným výkonem.
PRODUKT je multimediální zařízení s operačním systémem Android 3.1 (Honeycomb). Nový tablet proto nabízí prvotřídní mobilní zábavu a přístup do nepřeberného světa online aplikací. Lehký a ultratenký tablet je jedinečným přístrojem pro hraní her, poslech hudby, čtení elektronických knih nebo ke komunikaci s přáteli přes sociální sítě.
Prvotřídní, ultratenký, jedinečný, mobilní. Čím víc adjektiv, tím lepší tisková zpráva. Čím víc pruhů, tím víc Adidas. Je to... tradičně, únavně, zoufale a nekonečně trapné.
Jednou z prvních příležitostí, kdy si zákazníci budou moci PRODUKT pořídit, je oficiální zahajovací prodejní akce v prodejně XYZ. Zde bude pro zájemce, kteří si na místě PRODUKT koupí, nebo si jej přijdou vyzvednout na základě předobjednávky, připravená soutěž o jiný PRODUKT. Každý soutěžící si u promotýmu zahraje hru, ze které bude vybráno 20 hráčů s nejlepším scóre. Tito hráči si pak odnesou jako dárek nový smartphone. Prvních 500 zákazníků, kteří si v XYZ koupí PRODUKT, získá také OPERÁTOROVU mobilní datovou SIM kartu se službou mobilního internetu na 6 měsíců zdarma.
Promotým, scóre. Nebudeme to psát česky ani anglicky, vymyslíme raději vlastní patvar, to je ono! Jen doufejme, že na to mají aprůvované expenze aby náhodou nepřešvihli badget. Nebo badžet?
Technické údaje
PRODUKT váží pouhých 565 gramů a jeho tloušťka je 8, 6 mm, a proto je to lehčí, tenčí a mobilnější přístroj. Uživatelé si tak mohou vychutnat mnohé funkce i na cestách. S ohledem na nutnost neustálého připojení společnost ABC přístroj vybavila superrychlou konektivitou (HSPA+ 21Mb/s, Bluetooth® 2.1+EDR a Wi-Fi 802.11 a/b/g/n), která podporuje vysoké rychlosti pro stahování dat a snižuje dobu nezbytnou pro přenos.
…a proto je lehčí, tenčí a mobilnější než co? Opravdu už PR kleslo tak hluboko, že generuje superlativy bez jakéhokoliv významu? My možná tušíme, než co by tajemný PRODUKT měl být tenčí (o 0,2 mm) a lehčí (o 11, respektive 35 gramů), nicméně ona informace zde zjevně chybí.
Další technické údaje aka perličky z tiskové zprávy naleznete včetně komentářů našich kolegů zde.
Zdroj: CIO Businessworld
Titulní foto: © Marco Rullkötter - Fotolia.com