Holding eD group oznámil, že kybernetický útok z noci na středu 10. 6. 2020 měl dopad nejen na distributora eD system, ale také na ostatní společnosti ve skupině, kterým rovněž způsobil rozsáhlé výpadky služeb a interních systémů.
Jednotlivé firmy ve skupině o kyberútoku a souvisejícím výpadku služeb informovaly své zákazníky již v minulém týdnu. Nyní se k útoku vyjádřilo vedení holdingu, které celou situaci označilo za bezprecedentní.
„Mluvíme zde o velmi sofistikovaném kybernetickém útoku, v rámci kterého došlo k rozsáhlému napadení technické infrastruktury všech našich společností,“ uvedl Martin Štrupl, managing partner eD group.
Štrupl znovu ujistil zákazníky, že nedošlo k úniku či ztrátě dat ani nebyla ohrožena bezpečnost partnerů. Na vyřešení situace nyní pracují nejen interní specialisté, ale i externí odborníci včetně expertů z NÚKIB.
Probíhá postupné zprovozňování služeb
eD group v tuto chvíli pracuje na rozsáhlém recovery plánu, při kterém se rozhodl pouze neobnovovat stávající systém, ale z důvodu bezpečnosti a plné funkčnosti rovnou vybudovat systém na nové úrovni.
Zprovoznění služeb a obchodování bude podle holdingu probíhat postupně po krocích. Pro zajištění bezpečnosti a garance služeb vůči klientům a partnerům bude služby spouštět až ve chvíli, kdy si bude jistý stoprocentní kvalitou služeb.
Zdroj: eD group