Společnost Hewlett Packard sice vykázala pozitivní hospodářské výsledky, nicméně očekávání analytiků byla na třetí čtvrtletí fiskálního roku značně optimističtější. HP skutečně vydělalo 93 centů na akcii, zatímco před rokem to bylo „jen“ 75 centů. Nicméně očekávání trhu se pohybovala na hranici 1,10 dolaru na akcii. Tržby za čtvrtletí dosáhly 31,2 miliardy USD, dvě procenta pod plánem, ale stále v mezích očekávání analytiků.
Apotheker se tak, byť to čísla nenaznačují, dostal pod tlak investorů. Jde o první období, kdy jsou výsledky jeho přímou odpovědností a nelze se zde vymlouvat na jejich ovlivnění jeho předchůdci.
V tomto okamžiku již totiž měly začít přinášet ovoce investice do webOS a tabletů. Partneři prodávající PC od HP na TouchPad i smartphony Pre a Veer netrpělivě čekali. Jednička na trhu počítačů mohla dodat další vítr do plachet výrazně rostoucího trhu mobilních zařízení.
Trh přitom tato zařízení nepřijal tak, jak HP očekávalo, i když varovná znamení, že řešení s webOS nebude to pravé ořechové, se objevila hned od začátku akvizice Palmu.
Divize PSG byla Apothekerem dříve označena za centrální článek produktové strategie, teď nad ní visí otazníky. Jaká je paralela s případem IBM – Lenovo se dočtete v článku na sesterském webu Businessworld.