Samostatné navigace pořád jednoznačně vítězí v komfortu obsluhy. Zatím žádný telefon nemůže nabídnout dostatečně velký displej, který by umožnil pohodlné zobrazení všech obvyklých navigačních informací.
Úhlopříčky displejů mobilů se pohybují obvykle kolem 3“, současné navigace dnes začínají na úhlopříčkách minimálně o půl palce větších a očekává se posun k 5“ a 6“ modelům. Řidič má tím pádem před sebou informace, které jsou snadněji čitelnější. Může se tak plně věnovat řízení, aniž by se rozptyloval luštěním malých nápisů na malém displeji. Má rovněž k dispozici větší výřez mapy a může si udělat lepší přehled o dalším pokračování trasy. Nehledě ke komfortu zadávání cílové destinace nebo změny trasy.
Naučte se argumentovat
Nejde samozřejmě jen o velikost displeje. Automobilové navigace byly od začátku vyvíjeny právě s tímto účelem, tím pádem může být ovládání přizpůsobeno potřebám řidiče za jízdy. To se o mobilech samozřejmě říci nedá.
Navíc, pokud budeme od mobilů požadovat podobné služby jako od autonavigace, nebude už navigace zase až tak zadarmo. Třeba dopravní informace nedovedou mobily doručit jinak než prostřednictvím datových přenosů. V Česku jsou poplatky relativně zanedbatelné, ale jakmile překročíme hranice, mohl by nás účet za datové přenosy nemile překvapit.
Totéž platí například o vyhledávání v bodech zájmu. U mobilu to znamená opět připojení k mobilním datům. Stejné vyhledávání na klasické navigaci samozřejmě funguje off-line, takže vás nebude stát nic. Téměř každý výrobce vybavuje svou navigaci již z výroby desítkami a stovkami tisíc bodů zájmu, ve kterých může uživatel libovolně vyhledávat.
Tomáš Kudweis je obchodním a marketingovým manažerem společnosti Mio pro Českou republiku a Slovensko. Mezi jeho koníčky patří cestování, hudba a kuželky.