Jaké byly výsledky vaší společnosti za první pololetí roku 2013 a jaký odhadujete vývoj trhu na druhé pololetí?
Stanislav Skalička, obchodní ředitel, SWS:
V prvním pololetí letošního roku jsme vyrostli cca o 10 %. Pomohly tomu dobré výsledky v oblasti notebooků (i přes pokles trhu) a obecně mobilních zařízení. Rovněž za tím stojí vyšší obrat díky novým distribucím (Asus, Logitech) i rozvojovým programům v oblasti SMB. Poněkud nižší nárůst předpokládáme ve druhém pololetí (celkově cca 6 %), a to vzhledem k pokračující recesi, také díky vlivu menšího počtu pracovních dní a velmi úspěšné druhé polovině loňského roku.
Jaroslav Brandejský, sales and marketing director, Asbis CZ:
V období H1 2013 jsme vykázali růst 14 % proti srovnatelné době roku 2012. Pozitivní vliv na tento fakt měl rostoucí prodej mobilních zařízení a příslušenství na českém IT trhu. Naopak negativně se na výsledku podepsal zejména obrovský propad prodejů notebooků v období Q2 letošního roku. Do druhého pololetí roku 2013 vstupujeme s optimistickou vizí udržet dynamiku prodejů v rozvíjejících se tržních segmentech. Věříme, že dojde k oživení poptávky po noteboocích a dokážeme nabídnout produkty z našeho portfolia tak, abychom překonali výsledek H2 2012 a udrželi trend růstu první poloviny letošního roku.
Petr Jandík, generální ředitel, ABC Data:
ABC data rozšířila během 2H 2012 a 1H 2013 své portfolio o několik dalších segmentů a zároveň změnila i nákupní a prodejní model. Změny vedly k výraznému meziročnímu růstu 81 %, který je očekáván i pro 2H 2013. Vývoj trhu bude obdobný jako 1H 2013. Prodeje tabletů budou stále dominovat na úkor PC a notebooků, zejména v consumer oblasti. V commercial sféře zaznamenáváme růst ultrabooků. V prodeji domácích PC dominují přístroje s herními konfiguracemi. Oblast závislou na státní sféře budou ovlivňovat nastávající volby, takže očekáváme spíše stagnaci, zejména ve 4Q (tzn. po volbách).
Vladimír Prinke, obchodní ředitel, eD system Czech:
I přes meziroční růst v prvním pololetí očekáváme ve druhé polovině roku, která je vždy výsledkově lepší, větší obratový progres. Nárůsty předpokládáme především v mobilních zařízeních, kde zejména trendy v poptávce po tabletech na úkor PC a notebooků se potvrzují i v našich obratových číslech. Podle našeho názoru se tendence trhu v těchto ukazatelích do konce roku nezmění a mobilní zařízení budou v prodejích převládat, doplňovat je budou nejspíše all-in-one PC, která se uplatňují v současnosti jak u koncového zákazníka, tak ve veřejné sféře, zejména ve školství.
David Petrovič, obchodní ředitel, 100Mega Distribution:
Za první pololetí jsme dosáhli obratu 1,086 mld. korun, což je o 6 % více než za stejné období předcházejícího roku. Předpokládáme, že trh bude nadále stagnovat či růst jen velmi mírně. Mezi segmenty porostou určitě tablety a příslušenství k nim.
Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers:
AT Computers v celkovém obratu zahrnujícím i slovenskou entitu rostlo meziročně o bezmála 8 % a dosáhlo obratu přes 4,5 mld. Kč. Výhledem do konce roku je tento růst udržet a dál pokračovat cíleně na zlepšení dostupnosti zboží a rozšíření nabídky produktů směrem k našim zákazníkům. Připravujeme opět významné vylepšení www portálu. Věřím, že i produktově připravíme opět něco nového, co tady ještě v distribuci IT chybí.
Petr Kuliš, sales director product and marketing, DNS:
Výsledky DNS můžeme hodnotit jako pozitivní – hlavním faktorem stojícím za meziročním růstem je pro nás rozběh nových produktových řad. Současné produktové řady stagnují, případně vykazují velmi malý růst. Negativní vlivy, které nás ovlivňují a ve druhé polovině roku ovlivňovat budou, vycházejí primárně z makroekonomických trendů, vývoje projektů ve státní správě související jak s rozpočtovou konsolidací ČR, tak s koncem programovacího období EU. Stejně tak je zde stále patrné stěhování některých IT provozů mimo hranice ČR.
Pavel Salák, managing director, Avnet:
Neauditovaný obrat za H1 2013 činil u Avnetu v České republice 1 110,2 mil. korun. Vzhledem ke stagnaci HDP i současné politické situaci jsem spíše skeptický – odhaduji v lepším případě setrvávající, v horším případě negativní vývoj trhu.
Jozef Hegyi, viceprezident spoločnosti Asbis pre ČR, Slovensko a Maďarsko:
V prvom polroku 2013 sme dosiahli nárast obratu 2 % v porovnaní s tým istým obdobím minulého roku. Podarilo sa nám to vďaka tomu, že sme správne odhadli vývoj trhu a včas sme sa zamerali na nové produktové línie. Najúspešnejšia bola značka Prestigio, ktorá zaznamenala v našom portfóliu najväčší medziročný rast a tablety tejto značky sa stali najpredávanejšími tabletmi na Slovensku. Druhý polrok vidím bez rastu.
Katarína Srnová, marketingová riaditeľka, eD system Slovakia:
V prvom polroku naša spoločnosť zaznamenala mierny medziročný rast v jednotkách percent, čo svedči o miernom oživení slovenského trhu. Predpokladáme, že druhý polrok 2013 bude v segmente domácností aj naďalej zameraný na mobilne a bezdrôtové technológie. V oblasti SMB a statnej správy bude trend postupnej implementácie virtualizácie a cloudu.
Zdroj: ChannelWorld