NaHLAS z TRHU: Prodeje PC v prvním čtvrtletí 2013

10. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Evgeny Gultyaev - Fotolia.com
Na meziroční vývoj v prodeji notebooků a desktopů se ChannelWorld ptá velkých hráčů v distribuci na českém a slovenském trhu.

Jak se u vás meziročně vyvíjely v Q1 2013 prodeje notebooků a desktopů?

Stanislav Skalička, obchodní ředitel, SWS

V Q1 jsme prodali přes 40 000 notebooků, což je cca 20% nárůst. V PC jsme poklesli o 25 % a v tabletech jsme narostli o 600 %.

Jaroslav Brandejský, sales & marketing director, Asbis CZ

Prodeje notebooků a desktopů v Q1 2013 klesaly. Pokračoval trend, který započal v Q4 2012. Největší vliv na tento vývoj má chování koncových zákazníků. Nenakupují, výkonově mají, co potřebují, a ultrabooky, které by byli ochotni kupovat jen z důvodu nové technologie, jsou cenově ještě nad hranicí udělat nákupní rozhodnutí. Určitě nemůžeme označit poptávku po noteboocích v průběhu Q1 za elastickou. Přesto se většina hráčů snaží zlomit nepříznivý trend v objemu prodaných kusů stálým snižováním cen.

Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers

Nedošlo k žádným překvapením. Výsledky kopírují trh, tak jak ukazují výsledky GfK a IDC.

Jaroslav Flídr, country product manager společnosti Asus Computer Czech Republic

Z pohledu notebooků jsme na tom v meziročním srovnání lépe. Lednové prodeje sice zůstaly za očekáváním, ale v následujících měsících došlo k nárůstu v porovnání s minulým rokem. Nejprodávanějšími stále zůstávají modely středního segmentu.

Stanislav Hájek, channel marketing manager, Dell Computer

V meziročním pohledu se prodeje drží na podobné úrovni, přičemž se navzájem vyrovnávají domácí a firemní produkty se stolními počítači a notebooky.

Jan Šplíchal, product manager – clients, Fujitsu

Výsledky prodejů zmíněných komodit vykazují zhruba shodné výsledky vzhledem k prvnímu kvartálu loňského roku, což s ohledem na celkové klesající prodeje můžeme označit jako úspěšné. Daří se nám udržet trend růstu prodejů nejen na úkor konkurence, ale i díky novým obchodním příležitostem a partnerům. 

Yveta Holečková, PC category manager, HP

Začátek roku byl provázen mírným poklesem, přičemž HP se podařilo klesat pomaleji než zbytku trhu, tudíž jsme si svoji pozici upevnili.

bitcoin_skoleni

Jindřich Váša, channel sales manager, SMB & consumer, Lenovo

Na výsledky za uplynulý kvartál ještě čekáme, ale již v tuto chvíli můžeme konstatovat, že naše prodeje v obou kategoriích meziročně velmi významně vzrostly.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %