Hlavní navigace

NaHLAS z TRHU: Prodeje PC v prvním čtvrtletí 2013

10. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Evgeny Gultyaev - Fotolia.com
Na meziroční vývoj v prodeji notebooků a desktopů se ChannelWorld ptá velkých hráčů v distribuci na českém a slovenském trhu.

Jak se u vás meziročně vyvíjely v Q1 2013 prodeje notebooků a desktopů?

Stanislav Skalička, obchodní ředitel, SWS

V Q1 jsme prodali přes 40 000 notebooků, což je cca 20% nárůst. V PC jsme poklesli o 25 % a v tabletech jsme narostli o 600 %.

Jaroslav Brandejský, sales & marketing director, Asbis CZ

Prodeje notebooků a desktopů v Q1 2013 klesaly. Pokračoval trend, který započal v Q4 2012. Největší vliv na tento vývoj má chování koncových zákazníků. Nenakupují, výkonově mají, co potřebují, a ultrabooky, které by byli ochotni kupovat jen z důvodu nové technologie, jsou cenově ještě nad hranicí udělat nákupní rozhodnutí. Určitě nemůžeme označit poptávku po noteboocích v průběhu Q1 za elastickou. Přesto se většina hráčů snaží zlomit nepříznivý trend v objemu prodaných kusů stálým snižováním cen.

Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers

Nedošlo k žádným překvapením. Výsledky kopírují trh, tak jak ukazují výsledky GfK a IDC.

Jaroslav Flídr, country product manager společnosti Asus Computer Czech Republic

Z pohledu notebooků jsme na tom v meziročním srovnání lépe. Lednové prodeje sice zůstaly za očekáváním, ale v následujících měsících došlo k nárůstu v porovnání s minulým rokem. Nejprodávanějšími stále zůstávají modely středního segmentu.

Stanislav Hájek, channel marketing manager, Dell Computer

V meziročním pohledu se prodeje drží na podobné úrovni, přičemž se navzájem vyrovnávají domácí a firemní produkty se stolními počítači a notebooky.

Jan Šplíchal, product manager – clients, Fujitsu

Výsledky prodejů zmíněných komodit vykazují zhruba shodné výsledky vzhledem k prvnímu kvartálu loňského roku, což s ohledem na celkové klesající prodeje můžeme označit jako úspěšné. Daří se nám udržet trend růstu prodejů nejen na úkor konkurence, ale i díky novým obchodním příležitostem a partnerům. 

Yveta Holečková, PC category manager, HP

Začátek roku byl provázen mírným poklesem, přičemž HP se podařilo klesat pomaleji než zbytku trhu, tudíž jsme si svoji pozici upevnili.

MMF24

Jindřich Váša, channel sales manager, SMB & consumer, Lenovo

Na výsledky za uplynulý kvartál ještě čekáme, ale již v tuto chvíli můžeme konstatovat, že naše prodeje v obou kategoriích meziročně velmi významně vzrostly.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
IDC: Svět investuje do AI, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
IDC: Svět investuje do AI, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services