Server Amazon.com spustil funkci „Make an Offer“ („Nabídni cenu“), která má zákazníkům umožnit dosáhnout nižší ceny u až 150 tisíc položek. Jde o zboží nabízené nezávislými třetími stranami, sestávající z nových, použitých, upravených nebo sběratelských předmětů.
První den byl v nabídce například podepsaný basketbalový míč, svítilna na kolo nebo sady líčidel. To se ale do budoucna může změnit.
„Nová funkce Make an Offer představuje zásadní změnu, a to jak pro nakupující, kteří chtějí skvělé ceny za jedinečné předměty, tak pro prodejce, kteří hledají způsoby, jak přímo vyjednávat se zákazníkem v prostředí on-line tržiště, podobně jako jsou zvyklí ze svého kamenného obchodu nebo galerie,“ uvedl Peter Faricy, víceprezident pro Amazon Marketplace.
Prodejci mohou u nabídky zboží zaškrtnout možnost Make an Offer, aby dali nakupujícím najevo, že jsou ochotni smlouvat. Zájemci pak mohou začít vyjednávat po e-mailu.
Zdá se, že Amazon se brání tomu nazvat takový způsob prodeje aukcí. Společnost uvedla, že se o aukci nejedná, neboť vyjednávání probíhají způsobem jeden na jednoho. Na druhou stanu, přidání této funkce z Amazonu učinilo konkurenta serveru eBay, lhostejno, zda to je Amazon ochotný přiznat, nebo ne.
Zdroj: IDG News Service