Microsoft oznámil novou politiku, jejímž cílem je dát uživatelům platformy Windows Azure a řešení Office 365 prostor pro přípravu na změny, jako jsou zrušení využívaných služeb, jejich dočasná nedostupnost či požadavavek zásadní úpravy postupů řízení.
„Představujeme nový koncept, kterému přezdíváme razantní změna (disruptive change, pozn. redakce),“ uvedl David Carrington, programový manažer Microsoftu. „Za razantní změny lze všeobecně považovat takové změny, které vyžadují zásadní zásah, ať už v podobě zákroku administrátora, podstatné přizpůsobení samotného uživatele, migrace dat či nezbytného updatu klientského softwaru. Klíčovým aspektem nové politiky služeb Microsoft Online Services je závazek, že naše zákazníky budeme upozorňovat minimálně 12 měsíců před zavedením razantních změn, které by mohly způsobit přerušení poskytované služby,“ vysvětluje.
Otázka byznysu
Dále bude Microsoft s dvanáctiměsíčním předstihem upozorňovat na ukončení či omezení jakékoliv online služby orientované na byznys či vývoj, což je důležité i z pohledu možného napojení cloudových služeb na on-premise řešení. V případě obnovování či migrací včetně odstoupení od služby se Microsoft zavazuje uchovávat data uživatelů po dobu minimálně 30 dnů. Nová politika se pochopitelně nevztahuje na bezpečnostní problémy, které jsou odstraňovány co nejdříve.
Oblaka versus krabice
Upozornění s ročním předstihem hraje ve světě cloudového softwaru mnohem důležitější roli, než v případě on-premise řešení. Krabicový software lze nadále používat i po ukončení oficiální podpory Microsoftu, konec poskytování on-line služby však nutí uživatele bezpodmínečně vyhledat alternativní řešení.
Zdroj: IDG News Service