Na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, ale jejich zájem o sociální sítě se nesnižuje. Tvrdí to alespoň agentura Mediaresearch na základě svého průzkumu mezi internetovými uživateli od 15 let věku výše, do kterého se zapojilo 1 084 respondentů.
Podle tohoto průzkumu jsou nejoblíbenějšími komunitními servery v České republice sociální síť Facebook a portál pro sdílení videa YouTube. Z českých komunitních serverů se vedle serveru Lidé.cz s dlouholetou tradicí daří jen těm poměrně úzce zaměřeným.
Příkladem budiž Spolužáci.cz nebo Československá filmová databáze (ČSFD), která se podle agentury Mediaresearch může chlubit největším nárůstem návštěvnosti v letech 2011 a 2012. Pro resellery působící v oblasti počítačů a elektroniky však nepředstavují použitelný marketingový nástroj.
Naopak Facebook či YouTube ano. Facebook prý znají téměř všichni oslovení (99 %) a bezmála dvě třetiny (74 %) respondentů mají na Facebooku také svůj profil. Polovina respondentů prý Facebook navštíví alespoň jednou denně. YouTube údajně zná 97 % dotázaných, přičemž 38 % ze všech respondentů uvádí, že na YouTube má vlastní profil.
Jak si vedou Google+ a Twitter?
Zdá se, že společnosti Google její čtvrtý pokus o sociální síť vyšel zatím ze všech nejlépe. Vedle jiných ukazatelů to indikují i výsledky průzkumu agentury Mediaresearch, podle níž se sociální síť Google+ v roce 2012 stala komunitním serverem s největším procentuálním nárůstem počtu uživatelských účtů
Google+ dle svých vlastních slov zná 82 % respondentů a 27 % respondentů tam má i vlastní účet. Pro někoho dost možná překvapivě zaostává mikroblogovací platforma Twitter. Sice jí prý zná 78 % oslovených, ale jen 8 % respondentů má na Twitteru vlastní účet.
Pro srovnání: Twitter překonává česká služba Rajče.net pro sdílení fotek, kterou prý zná 81 % respondentů a 19 % z oslovených internetových uživatelů starších 15 let zde má vlastní uživatelský účet.
LinkedIn zůstává na okraji zájmu
Profesní sociální LinkedIn si podle průzkumu agentury Mediaresearch stále nenachází cestu k širší české internetové veřejnosti. Zná ji pouze 27 % oslovených a vlastní uživatelský účet na LinkedIn má jen 6 % respondentů.
Z šestnácti komunitních serverů zahrnutých do průzkumu LinkedIn zná nejméně respondentů. LinkedIn tak zůstává spíše nástrojem pro profesní navazování a udržování kontaktů, než nástrojem pro marketing. Naopak Facebook a YouTube mají jako marketingový nástroj zjevně značný potenciál při správném využití.
Zdroj: Mediaresearch