Na co Microsoft s tabletem Surface při propagaci zapomíná?

21. 6. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: www.franciscojeronimo.com
Microsoft představil svůj tablet Surface. Během prezentace Steva Ballmera rezonovala především integrace hardwaru a softwaru. Analytik IDC však vidí klíč k úspěšné propagaci u zákazníka jinde.

Hlavní zprávou prezentace, na které Steve Ballmer představil nový tablet Surface, byla integrace mezi hardwarem a softwarem jako klíč k poskytnutí lepších uživatelských zkušeností (user experience).

Hardware navržený Microsoftem se snaží získat zájem uživatelů jako zařízení, které kombinuje uživatelský zážitek počítače a tabletu. Tablet Surface tedy primárně cílí na profesionální uživatele.

Fyzická klávesnice a důraz na prostřední MS Office ukazují, že se Microsoft soustředí na podnikový segment, kde se ještě dokáže odlišit a získat podíl Applu. Surface pravděpodobně poskytne nejlepší použitelnost MS Office jako „killer aplikací“ tohoto zařízení. Klávesnice je pak pro profesionální použití také velmi důležitým příslušenstvím.

I přes některé zajímavé hardwarové funkce toho bylo velmi málo řečeno o softwaru, rozhraní, uživatelských zkušenostech a ekosystému. Některé z těchto oblastí Microsoft diskutovat dříve v prezentacích připravovaného systému, nyní je ale potřeba začít spojovat jednotlivé kousky příběhu Windows 8.

To, co z iPadu dělá nejúspěšnější tablet na trhu, je software, aplikace a přidaná hodnota, kterou koncovým uživatelům přináší. Důvod, proč musejí být tablety s Androidem levné, je, že co do hodnoty toho neposkytují tolik.  Kromě Applu se žádnému jinému výrobci v tomto segmentu nepodařilo získat tak významný tržní podíl. Hlavní důraz byl kladen na hardware a specifikace.

Čekal jsem, že od Microsoftu uslyším o tom, jak Surface poskytuje integrovanou zkušenost s PC, jaké další služby nebo funkce jsou k dispozici a jak ekosystém Microsoftu roste, aby se stal reálnou alternativou tabletů s iOS a Androidem.

Z pohledu hardwaru odvedl Microsoft velmi dobrou práci, když představil zařízení, které je vzrušující a odlišné, potřebuje však nabídnout i to, co slibuje v rámci nové strategie s Windows 8. Spotřebitelé si nebudou kupovat Surface, a především nebudou platit vyšší cenu, dokud nepochopí přidanou hodnotu, kterou mohou získat ve srovnání s iPadem. Dokud neuvidí, jak mohou zařízení integrovat se svými počítači, herními konzolemi, smartphony s Windows Phone atd. Celý ekosystém – a nejen jeho kousky – je to, co dělá nabídku Microsoftu zajímavou.

Microsoft také ukázal, jaký důraz klade na kontrolu hardwaru. Surface nebyl představen s žádným partnerem. Designem a uvedením vlastního brandovaného tabletu se Microsoft očividně orientuje na více uzavřenou strategii. A pokud tomu tak skutečně je, společnost bude muset zvolit odlišenou cestu a akvírovat výrobce, který zná a ovládá celý dodavatelský řetězec.

Pozn. red.: Server DigiTimes uvedl, že tablet Surface pro Microsoft vyrábí společnost Pegatron. Očekávaná cena podle jeho zdrojů by pro verzi s procesory Ivy Bridge měla začínat na 799 dolarech, verze s procesory Nvidia Tegra 3 pak naa 699 dolarech.

Zdroj: IDC, DigiTimes

ICTS24


Autor pracuje jako analytik se zaměřením na mobilní zařízení ve výzkumné a analytické společnosti IDC pro region EMEA.

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně