Společnost Zebra systems, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, v rámci dotazování odhalila, že podle více než 60 % respondentů je hlavní motivací zákazníků k přechodu na MSP služby nepříjemná zkušenost s výpadky IT provozu.
Stále více IT dodavatelů tak nabízí svým zákazníkům vedle tradičních také MSP služby, přičemž největší poptávka je v současnosti po službách zálohování a obnovy po havárii či správě a monitoringu IT zařízení.
Zajímavým zjištěním průzkumu je fakt, že stále více MSP nabídek obsahuje také tzv. MSSP služby zaměřené na poskytování služeb IT bezpečnosti – letos tyto služby nabízí 21 % poskytovatelů, zatímco vloni je mělo ve své nabídce pouze 12 %.
Strach z útoků i nedostatku lidí
Z dotazování dále vyplynulo, že nejvíce IT dodavatelů stále nabízí dodávky HW a SW (84 %), tradiční IT služby (78 %) a částečně proaktivní správu (76 %). MSP služby nabízí již 56 % a MSSP služby 21 % dodavatelů.
Z MSP služeb je mezi zákazníky největší zájem o zálohování/disaster recovery (80 %), správu/monitoring zařízení (69 %), ochranu firemních e-mailů (52 %) a ochranu koncových bodů (EDR) (46 %).
Hlavní motivací zákazníků k přechodu na MSP služby je nepříjemná zkušenost s výpadky IT provozu (61 %), strach z kybernetických útoků (48 %) a nedostupnost IT personálu na trhu (47 %).
„Naše lokální dotazování se víceméně shoduje se závěry nedávného průzkumu MSP Horizons firmy N-able, která MSP poskytovatelům předpovídá dvouciferný nárůst MSP trhu do roku 2027,“ konstatoval Ondřej Šabata, sales engineer pro řešení N-able v Zebře.
Zdroj: N-able