MuleSoft: Sedm z deseti organizací má problém s poskytováním služeb napříč všemi kanály

17. 2. 2022
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Zpráva 2022 Connectivity Benchmark Report poukazuje na výzvy a příležitosti pro organizace, které se snaží uvolnit svá data, aby mohly vytvářet a automatizovat bezproblémový servis.

Společnost MuleSoft, jež je součástí skupiny Salesforce, zveřejnila zprávu MuleSoft's 2022 Connectivity Benchmark Report, z níž vyplývá, že 70 % organizací má problém s poskytováním služeb napříč všemi kanály.

Co se dozvíte v článku
  1. Zákazníci očekávají bezproblémové uživatelské služby
  2. Problémy s integrací brání digitálním službám a iniciativám
  3. Investice rostou, ale ne dost rychle
  4. Organizace se obracejí na rozhraní API…
  5. … aby podpořily digitální transformaci a příjmy

Podle MuleSoftu k tomu dochází v době, kdy jsou téměř tři čtvrtiny (72 %) interakcí organizací se zákazníky digitální. S urychlující digitalizací by tak podle analytiků mohly organizace přijít v průměru o 7 milionů dolarů na příjmech.

Aby firmy v dnešním konkurenčním prostředí rostly, musí poskytovat digitální služby – jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance.

V tomto plně digitálním světě zákazníci i zaměstnanci očekávají skutečně propojené služby,“ říká Brent Hayward, generální ředitel společnosti MuleSoft. „Oddělené aplikace a data však nadále brání zákaznickému servisu a digitální transformaci.“

To podle něj nyní stojí firmy miliony dolarů ročně. „Firmy potřebují mít možnost snadno integrovat rostoucí počet aplikací a zdrojů dat, aby mohly automatizovat své podnikání, vytvářet bezproblémové digitální služby a podporovat růst,“ dodává Hayward.

Zákazníci očekávají bezproblémové uživatelské služby

MuleSoft upozorňuje, že aplikace jsou středobodem digitální transformace a snahy o zlepšení. Organizace používají v průměru 976 jednotlivých aplikací (oproti 843 před rokem). Přesto je v průměru pouze 28 % těchto aplikací integrováno, což naznačuje, že stále existuje obrovská příležitost ke zlepšení.

Například více než polovina (55 %) organizací uvedla, že je pro ně obtížné integrovat uživatelský servis. To je více než 48 % před rokem, což podle MuleSoftu ukazuje, že pro společnosti je stále složitější uspokojovat digitální potřeby svých zákazníků.

Jako největší problém při integraci uživatelských zkušeností byla uvedena bezpečnost a správa (54 %), před zastaralou IT infrastrukturou (46 %) a neschopností držet krok s neustále se měnícími procesy, nástroji a systémy (42 %).

Z organizací, které integrovaly uživatelské zkušenosti, více než polovina uvedla, že se díky tomu zlepšil přehled o provozu (54 %) a zvýšila se angažovanost zákazníků (54 %). Mezi další realizované přínosy patřily inovace (50 %), lepší návratnost investic (48 %) a vyšší míra zavádění automatizace (45 %).

Problémy s integrací brání digitálním službám a iniciativám

Společnost dále uvádí, že významnou překážkou pro vytváření integrovaných uživatelských zkušeností jsou i nadále datová sila, přičemž počet organizací, které uvádějí sila jako problém (90 %), se oproti předchozímu roku nezměnil.

Největšími problémy digitální transformace jsou podle průzkumu integrace oddělených aplikací a dat (38 %), řízení rizik a dodržování předpisů (37 %). Podle 88 % respondentů integrační problémy nadále zpomalují iniciativy digitální transformace.

Podle MuleSoftu se zdá, že organizace ve svém úsilí o integraci aplikací a dat z celého podniku zaměřují více prostředků na nesprávné oblasti, například na vlastní integraci. V důsledku toho se jim zvyšuje technický dluh.

Investice rostou, ale ne dost rychle

Průzkum odhalil, že organizace za posledních 12 měsíců v průměru vynaložily 3,65 milionu dolarů na práci s vlastní integrací, což je o 4 % více než v loňském roce (3,5 milionu dolarů).

Celkem 85 % organizací uvedlo, že rozpočty na IT se meziročně zvýšily (oproti 77 % v loňském roce). Zároveň se počet projektů, které má IT dodat, zvýšil v průměru o 40 %, což je velký skok oproti 30 % před rokem.

MuleSoft v tomto kontextu upozorňuje, že navzdory dodatečnému rozpočtu je pro IT obtížné splnit požadavky podniku. V průměru více než polovina (52 %) projektů nebyla za posledních 12 měsíců dodána včas.

Organizace se obracejí na rozhraní API…

Navzdory těmto problémům s integrací podle průzkumu používá rozhraní API naprostá většina (98 %) organizací. Využitím rozhraní API k propojení dat a aplikací mohou organizace udržitelněji digitálně transformovat a urychlit obchodní úspěch.

Většina (90 %) organizací má podle MuleSoftu nyní jasnou strategii integrace a API. Více než čtvrtina (26 %) uvedla, že vedoucí pracovníci nyní vyžadují, aby se všechny projekty řídily celopodnikovou integrační strategií API, přičemž před rokem to bylo jen 15 %.

Organizace podle průzkumu stále častěji vytvářejí a využívají opakovaně použitelná IT aktiva a rozhraní API k vytváření nových zkušeností a urychlení projektů, místo aby je pokaždé budovaly od nuly.

V průměru 46 % interních softwarových prostředků a komponent organizací je k dispozici vývojářům k opětovnému použití, což je nárůst oproti 42 % před rokem. Téměř polovina (48 %) organizací uvedla, že IT oddělení tyto komponenty aktivně znovu využívá, oproti 41 % ve zprávě z roku 2021.

… aby podpořily digitální transformaci a příjmy

MuleSoft v neposlední řadě zjistil, že umožnění netechnickým uživatelům využívat nízkokódové nástroje k řízení vlastních projektů automatizace a digitální transformace může odlehčit IT týmům od obrovského tlaku.

Více než polovina (55 %) organizací má nyní „velmi vyspělou“ nebo „vyspělou“ strategii pro posílení postavení těchto uživatelů při integraci aplikací a datových zdrojů využívajících rozhraní API (oproti 36 % v loňském roce).

bitcoin školení listopad 24

Dvě pětiny (40 %) organizací v neposlední řadě v průzkumu uvedly, že zaznamenaly růst příjmů jako přímý důsledek využívání API (oproti 28 % před rokem).

Zdroj: Salesforce

 

ChannelWorld, který je určený pro prodejce, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanálu IT a CE, si můžete objednat i jako klasický časopisV tištěném speciálu vydávaném čtvrtletně, najdete články, rozhovory, komentáře, analýzy, přehledy partnerských programů a řadu dalších informací pro resellery, VAR a další profesionály, působící v oblasti prodejního kanálu a distribuce.

Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě

Čtěte dále

Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA