Lenovo není spokojeno s výsledky nedávno zakoupené mobilní divize Motoroly a rozhodlo se jednat. Po restrukturalizaci má být Motorola Mobility štíhlejší a konkurenceschopnější. Co v současnosti představuje největší problém?
„Na konci životního cyklu už nejsou produkty konkurenceschopné, zejména Mogo G a Moto X,“ uvedl CEO Lenova Yang Yuanqing s tím, že Motorola bude nově vydávat nový model každých šest měsíců a zajistí, že vydané modely udrží krok s konkurencí po celý svůj cyklus.
Druhým problémem je, že je Motorola příliš nákladná . Lenovo uvádí, že Motorola Mobility potřebuje na svůj provoz 2 miliardy dolarů, zatímco vlastní mobilní divize Lenova stojí při srovnatelném množství vyrobených jednotek pouze 400 milionů dolarů.
Lenovo se chce stát světovou trojkou na trhu chytrých telefonů a nákladná a ztrátová Motorola by ho mohla brzdit. Řešením bude zeštíhlení a restrukturalizace celého mobilního byznysu, jejíž součástí bude propuštění 3 200 zaměstnanců.
Podle Yuanqinga tak jen Motorola ušetří 850 milionů dolarů. Dalším krokem bude zjednodušení mobilního portfolia společnosti s nižším počtem modelů.
Zdroj: IDG News Service